وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین پایانی هفته پژوهش دانشگاه علامه طباطبائی مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۰۲۵۴ خبر روز
تعداد بازدید:۶۰۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین پایانی هفته پژوهش دانشگاه علامه طباطبائی پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی، برای تشکیل صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری را مطرح کرد.
پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، دکتر سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین پایانی هفته پژوهش دانشگاه علامه طباطبائی با قدردانی از استادان این دانشگاه که در برگزاری مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی کمک کردند، اظهار داشت: برگزاری این دوره تابستانی، تجربه خوبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود.
وی افزود: نیمی از اعضا آن جمع مدرسه تابستانه در موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود هنوز مشغول همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند و در نظر داریم بخشی از همان افراد مدرسه تابستانه را جذب وزارتخانه کنیم و مجوزهای لازم را نیز از سازمان امور اداری و استخدامی گرفته‌ایم تا بتوانیم در بدنه کارشناسی وزارت اقتصاد بیشتر از جوان‌های تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و با انگیزه استفاده کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر رونق بازار دانش‌پژوهی و به طور خاص مسئله سیاست‌پژوهی در کشور ادامه داد: بهبود کیفیت تصمیمات و سیاست‌ها در مراکز مختلف تصمیم‌گیری از نتایج همکاری بین دولت و دانشگاه است. بنابراین دست سیاست‌گذاران برای استمداد از غنای موجود در دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، باید به سمت اهل علم و دانش دراز باشد تا کیفیت تصمیماتی که در دولت، مجلس، شوراهای عالی و محافل سیاست گذاری اتخاذ می شود از وضعیت فعلی ارتقا پیدا کند و تصمیمات جامع تر، دقیق تر، مفیدتر، کم هزینه تر و کم خطاتری گرفته شود. 
وی در ادامه برای تحقق این امر پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان صندوق حمایت از مطالعات سیاست‌گذاری را مطرح کرد.
دکتر خاندوزی گفت: این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه به وسع خود آمادگی دارد با همکاری بانک‌ها و شرکت‌های دولتی بخشی از هزینه‌های مطالعاتی خود را در این صندوق متمرکز کنند و دانشگاه علامه طباطبائی نیز به عنوان دانشگاه پایه علوم‌انسانی و علوم اجتماعی کشور نقش محوری را در این صندوق ایفا کند. در این صندوق با جمع آوری ارقامی که برای حوزه های پژوهشی سال 1402 استفاده می شود، آرام آرام یک منبع مطلوب برای پشتیبانی های مالی فراهم می شود تا استادان با انگیزه بیشتری در حل مسائل کشور مشارکت کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی سیاست امور وزارت امور امور اقتصادی امور اقتصادی دارایی وزارت وزارت امور اقتصادی


نظر شما :