برگزاری نشست معرفی محصولات جدید انتشارات گیل (GALE)

۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۰۱۹ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۲۴۳۷
نشست معرفی محصولات انتشارات گیل درکتابخانه مرکزی با حضور آقای چاریث شتی، مشاور تهیه منابع علمی انتشارات گیل در منطقه خاورمیانه برگزار شد.
برگزاری نشست معرفی محصولات جدید انتشارات گیل (GALE)

به گزارش روابط عمومی، به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، نشست معرفی محصولات انتشارات گیل از معتبرترین ناشران دانشگاهی و آموزشی، روز چهارشنبه مورخ 95/9/3 در محل کتابخانه مرکزی با حضور مدیر و کارشناسان کتابخانه مرکزی، نمایندگان شرکت فرآیدا و آقای چاریث شتی Charith Shetty، مشاور تهیه منابع علمی انتشارات گیل در منطقه خاورمیانه برگزار شد. در این نشست آقای چاریث شتی توضیحات مبسوطی در خصوص مجموعه‌های ذیل ارائه نمود:

1.مجموعه "کتاب‌های چاپی عربی قدیمی (Early Arabic Printed Books)"

این مجموعه شامل 7000 عنوان کتاب خطی بسیار کمیاب مربوط به سال‌های 1475 تا 1900 میلادی (بیش از 4 قرن) به زبان عربی است که در کتابخانه بریتانیا نگهداری می‌شود و انتشارات گیل آنها را دیجیتالی‌سازی نموده است. این مجموعه نفیس به صورت پیوست و از بر روی شبکه وب دسترس‌پذیر است. عمده منابع این مجموعه ادبیات، مذهب، حقوق اسلامی، تاریخ، جغرافی و زبان هستند.

2.مجموعه "کتابخانه مرجع مجازی گیل (Gale Virtual Reference Library)"

مجموعه‌ای دارای 14000 عنوان کتاب مرجع و دائره‌المعارف از انتشارات گیل و بیش از 80 ناشر بین المللی است. با اشتراک این مجموعه کاربران بدون محدودیت امکان دسترسی کامل و تهیه نسخه‌ای از هر یک از منابع ارزشمند مرجع دانشگاهی را خواهند داشت.

3.مجموعه پیوسته خاورمیانه (The Middle East Collection Online)

مجموعه‌ای از اسناد و مکاتبات رسمی بسیار مهم که پیشتر به عنوان اسناد محرمانه نگهداری شده است مربوط به سال‌های 1796 تا 1993 میلادی موجود در کتابخانه‌های معتبر امریکا که به ویژه برای استفاده کارشناسان و پژوهشگران حوزه علوم سیاسی مناسب است.

بخش دیگر نشست به پرسش و پاسخ درباره مجموعه‌های توصیف شده و مذاکره در خصوص چگونگی اشتراک و پیشنهاد ویژه انتشارات گیل به دانشگاه علامه طباطبائی اختصاص داشت. نشست مذکور با توافق بر روی ایجاد امکان دسترسی آزمایشی رایگان برای دانشگاه علامه طباطبائی به پایان رسید. 


نظر شما :