معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی:

دانشگاه نباید تعطیل شود

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۹۹۹ خبر روز
تعداد بازدید:۸۱۶
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیئت تخلفات باید به تخلف دانشجو و استاد وارد شود، گفت: دانشگاه نباید تعطیل شود.
دانشگاه نباید تعطیل شود

به گزارش روابط عمومی، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی ‌کرد، با اشاره به توطئه دشمنان علیه کشورمان در ماه های اخیر، گفت: با وجود همه توطئه‌ها، دولت خود را با حاشیه سرگرم نمی کند. وزارت کشور و وزارت اطلاعات، امنیت کشور را تامین می‌کنند و دولت هم برنامه‌های عمرانی خود را دنبال می‌کند. ما نمی‌خواهیم حل مسائل کشور به تاخیر بیفتد. در یکسال گذشته نظام رتبه بندی معلمان نهایی شد. با فروش نفت، صادرات محصولات و جلوگیری از فرار مالیاتی، درآمد کشور بیشتر می شود و دولت هم به اقشار مختلف توجه دارد.
وی با بیان اینکه اندیشکده‌ها و دستگاه های اطلاعاتی غرب برای ایجاد مشکلات در کشور ما، خط فکری می دهند و عربستان هم پول آن را پرداخت می‌کند، اظهارکرد: در مقابل این رفتارها، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های علوم انسانی ما نیز باید فعال‌تر شده و مشکلات غرب را به جهانیان معرفی کنند. غرب پیشینه سیاهی در دنیا دارد، اما مدعی حقوق بشر است. 
در ادامه مراسم روز دانشجو حاضران پرسش هایی مطرح کردند که حسینی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره ورود نظامیان به دانشگاه چیست؟ تصریح کرد: اظهار تأسف می کنم که برخی دانشجویان فحش های رکیک دادند. این اتفاق ها مایه شرمندگی بود. اعتراض و بحث و تجمع مشکلی ندارد، اما هیئت تخلفات باید به تخلف دانشجو و استاد ورود کند، زیرا نباید دانشگاه تعطیل شود.
وی با بیان اینکه در همین یکسال تجمعاتی از اقشار مختلف برگزار شده که کسی با آنها کاری نداشته است، ولی کسی که سلاح دست می گیرد اهل گفت و گو نیست، تاکید کرد: ما اشکالات را می پذیریم و اساسا برای حرکت به سمت عدالت آمده ایم، اما در برخی موارد حرف های بی اساس می زنند. در دانشگاه تربیت مدرس گفتند در کنار نیروی انتظامی، حشد الشعبی حضور دارد که من گفتم برویم تهران را بگردیم که آیا این حرف درست است یا خیر.
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره امکان برگزاری تجمعات مسالمت آمیز خاطر نشان کرد: اعتراضات مسالمت آمیز میسر است. همه می توانند حرف خود را بزنند. نمایندگان از تریبون مجلس از کمبودها صحبت می‌کنند و اعتراضات بیان می‌شود. قرار است مکان هایی نیز در شهرهای مختلف برای بیان اعتراض مسالمت آمیز تعیین شود.
وی همچنین درباره ایجاد اشتغال در مناطق محروم، تصریح کرد: امکان به کار گرفتن همه دانش‌آموختگان در ادارات وجود ندارد، بنابراین باید به فکر کارآفرینی بود و دولت هم از آن حمایت کند. کارهای خوبی در مسیر اجرای قانون حمایت از تولید دانش‌بنیان انجام شده است. در حال حاضر توجه بیشتری به مناطق محروم شده و سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه و مناطق آزاد در این مناطق در حال انجام است. شما دانشجویان هم کارهای انجام شده را ببنید که گزارش آن ارائه شده است. نباید فقط به اخبار منفی یا جعلی توجه کرد، خبرهای کارهای انجام شده را هم ببینید.
حسینی با اشاره به اینکه در کشور بن بست وجود ندارد، افزود: اگر کار کنیم، مسیر باز می شود. همانطور که در عرصه نظامی دستاوردهای قابل توجه داریم، می توانیم مشکلات اقتصاد را نیز حل کنیم. عزم این دولت بر حل مشکلات است. کشور از اول انقلاب تاکنون رو به پیشرفت بوده، هرچند مشکلاتی هم وجود دارد. به هر حال نسل قبل تلاش کرده و کار را به جایی رسانده و حالا نوبت شما دانشجویان است که کار را ادامه دهید. نقد کنید و ایراد بگیرید اما راهکار هم ارائه دهید و مایوس نشوید.
وی با اشاره به رویکرد دولت در استفاده از مدیران کارآمد و پاکدست، اظهار کرد: رئیسی پرچم مبارزه با مفسدین را در قوه قضاییه برداشت و برادر رئیس جمهور و معاون اول بازداشت شدند، الان هم در دولت از افراد ساده زیست و پاکدست استفاده می شود. البته اگر تخلف مدیری محرز شود، آن مدیر برکنار می شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از مشکلات مردم اطلاع دارد، گفت: مشکلات و کمبودها در همه جای دنیا وجود دارد و فکر نکنیم بقیه دنیا گرفتاری ندارند. در نیویورک هم فقر، فساد و گرفتاری وجود دارد. ما هم از مشکلات بی‌خبر نیستم. من در ۱۵ ماه اخیر حداقل به ۱۵۰ شهرستان رفته‌ام. با نمایندگان و دانشگاهیان در ارتباط هستم و اینطور نیست که از کمبودها بی خبر باشیم. رئیس جمهور به روستاها هم می‌رود.
وی درباره وعده شفافیت مجلس یازدهم بیان کرد: شفافیت وعده نمایندگان مجلس است و باید پاسخ دهند. من در دولت هستم. رئیس مجلس اخیرا گفته که طرح شفافیت را به عنوان اولین نفرها امضاء کرده است. این طرح تصویب شده است و الان در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است. شفافیت بسیار خوب است و ما طرفدار آن هستیم.

گفتنی است این نشست، دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران ملی جمهوری اسلامی با عنوان «آیا دولت سیزدهم پاسخگو است؟» بود که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد پردیس مرکزی دانشگاه، برگزار شد.

عکس از: ایلنا

کلید واژه ها: دولت رئیس پارلمانی رئیس معاون پارلمانی رئیس رئیس جمهور دانشگاه دانشگاه تعطیل جمهور پارلمانی رئیس جمهور معاون پارلمانی رئیس جمهور


نظر شما :