نخستین جشنواره «جایزه ملی سردار شهید سلیمانی» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود

۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۷ کد : ۱۹۹۳۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۴۲
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ما وظیفه داریم با برگزاری این جشنواره ها، به دانشجویانی که در خانواده های شهدا و ایثارگران متولد و بزرگ شده اند، خدمات ارائه دهیم تا انگیزه‌ای برای تحصیل هر چه بهتر آنان فراهم شود.
نخستین جشنواره «جایزه ملی سردار شهید سلیمانی» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی، مراسم رونمایی از پوستر «جایزه ملی سردار شهید سلیمانی» و امضاء تفاهم نامه برگزاری این مراسم در دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل و مدیران این سازمان و دانشگاه علامه طباطبائی در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد.
دکتر داداش‌پور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این طرح به همت سازمان امور دانشجویان، گفت: ما در قبال فرزندان شهدا وظایفی سازمانی داریم، بر این اساس هدایت تحصیلی، آموزشی و فرهنگی آن‌ها بر عهده ما است. ما وظایف اخلاقی در مقابل این دانشجویان داریم و هر چه در این زمینه فعالیت انجام شود، باز هم کم است. ما به عنوان حاکمیت در قبال فرزندانی که پدران خود را در راه وطن از دست داده‌اند و یا مجروح شده‌اند و یا آزاده هستند، تعهد داریم.
وی ادامه داد: گاهی در فضای عمومی کشور بحث‌هایی مطرح می‌شود که فرزندان شهدا و ایثارگر از شرایط ویژه برخوردار هستند. با برگزاری این طرح نشان می دهیم که این فرزندان پا به پای سایر دانشجویان در عرصه علم تلاش می‌کنند. امیدواریم با اجرای این طرح کمکی در جهت شناخته شدن بیش از پیش این دانشجویان کرده باشیم.
دکتر معتمدی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در دوره مدیریتی جدید، سازمان امور دانشجویان خوش درخشیده است، افزود: وجود افراد با تجربه، بسیجی و انقلابی در این حوزه که همه از استادان بنام و باتجربه هستند، ظرفیتی را ایجاد کرده است که رفتارهای اثربخش، خلاق و موثر در فضای دانشگاه ها از طریق این سازمان طنین افکن شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی ایجاد کرد تا در این کار بزرگ تربیتی، مذهبی و فرهنگی مشارکت داشته باشیم و به خانواده شهدا، یادگاران شهدا و ایثارگران خدمت‌رسانی کنیم. انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته است و بر اساس همین منطق هم انقلاب ما اوج گرفته است و آثار خود را در دنیا منتشر می کند. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه باید به یادگاران شهدا و کسانی که ایثارگر انقلاب اسلامی بودند و در جهت دفاع از آرمان های انقلاب تلاش کردند و از جان خود گذشتند، کمک کنیم، ادامه داد: ما وظیفه داریم با برگزاری اینگونه جشنواره ها و انجام کارهای خلاقانه، به دانشجویانی که در خانواده های شهدا و ایثارگران متولد و بزرگ شده اند، خدمات ارائه دهیم تا انگیزه‌ای برای تحصیل هر چه بهتر آنان فراهم شود.
گفتنی است، بر اساس طرح جایزه ملی سردار شهید سلیمانی، پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی پنج گانه که حائز شرایط دریافت جایزه باشند، در زمان تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. این طرح برای تجلیل از دانشجویان نخبه و ایثارگری برگزار می‌شود که بدون اعمال سهمیه بتوانند رتبه‌های برتر کنکور سراسری را کسب کنند.

کلید واژه ها: دانشجویان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان سازمان سازمان امور شهدا امور طرح دکتر


نظر شما :