نشست هم ‏اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه برگزار شد

۰۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۹۲۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۸۵
نشست هم ‏اندیشی و گفت و گو میان هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی و اعضای هیئت علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه درباره مسائل روز و استفاده از ظرفیت اعضای هئیت علمی برای ارتقا دانشکده و ایجاد همدلی بین دانشجویان برگزار شد.
نشست هم ‏اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه ظرفیت خوبی است، افزود: ارتباط این دانشکده با دانشکده های دانشگاه و دانشکده های ریاضی دیگر دانشگاه ها، باید در جهت علوم انسانی باشد. در برخی دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی مراکز کارافرینی ایجاد شده است و به دنبال ایجاد یک واحد فناوری رشد و آزمایشگاه علم داده در دانشکده آمار، ریاضی و رایانه هستیم. همچنین دانشکده می تواند از آزمایشگاه دانشگاه برای برگزاری برخی کلاس ها استفاده کند.
وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی و نقش آن در ارتقا علمی و برند دانشگاه، گفت: در برنامه اعلام شده سال 1401 حدود هزار و 500 برنامه توسط استادان و اعضای هیئت علمی تعریف شد و دانشگاه هم تلاش کرد با دادن تنخواه و اختیار عمل به دانشکده ها، شرایط را برای عملی شدن برنامه ها مهیا کند. 
دکتر معتمدی با اعلام اینکه تدوین برنامه راهبردی سال 1402 از ابتدای آبان ماه سال جاری اغاز شده است، افزود: گروه ها و اعضای هیئت علمی تا انتهای آذرماه باید برنامه ها و اهداف خود را برای سال 1402 مشخص کنند. تفاوتی که برنامه سال 1402 با سال 1401 دارد این است که ابتدا توسط خود گروه های آموزشی و سپس مراحل بعد ممیزی هایی انجام می شود تا برنامه های هم جهت با اهداف اصلی دانشگاه و بالا برنده برند دانشگاه، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه نشست گفت: امروز یکی از مسائل مهم کشور این است که علوم انسانی بتواند در خدمت سایر علوم و صنعت قرار گیرد. در کشور جاهای خالی بسیاری وجود دارد که علوم انسانی باید برای آن راهکار ارائه دهد و در حوزه علمی راهگشا باشد.  
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین با اشاره مسئله اعتراضات در دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: بخشی از این اتفاقات ریشه در خارج از کشور دارد و کسانی که با این نظام مشکل داشتند از این بستر برای ضربه زدن به نظام استفاده کردند. اما این نظام در دل هزاران انسان متدین جای دارد و تلاش می کند با رفع نواقص خود، بهتر عمل کند.
وی اظهار کرد: بیشتر معترضان دانشگاه از دانشجویان مقطع کارشناسی بوده اند که شرایط سنی آن ها برای ما قابل درک بود. ما با نسلی مواجه هستیم که تجارب زیسته اش با نسل قبلی متفاوت است. در فضای مجازی به دنیا آمده و مسئله اش هویت یابی است. کمک ما به این دانشجویان این است که با آن ها گفت و گو کنیم و به آن ها در کنار همه نقص هایی که وجود دارد، امید دهیم. باید به دانشجو فرصت دهیم حرف بزند و با استادان مجرب گفت و گو نماید. 
دکتر معتمدی تاکید کرد: دانشگاه باید به دانشجو بیاموزد اگر مسئله ای مطرح می کند یا حرفی می زند، مستند، با پشتوانه و منطقی باشد. باید آرمان های انقلاب را دید. شاید یک مسئول وظایفش را درست انجام نداده باشد ولی نباید این قضیه به پای همه نظام تمام شود.
در ادامه نشست اعضای هیئت علمی دانشکده آمار، ریاضی و رایانه درباره مسائل روز و دانشکده به گفت و گو و تبادل نظر با هیئت رئیسه دانشگاه پرداختند. دعوت استادان از دانشجویان برای گفت و گو، انجام رفتارهای مبتنی بر علم و مدل سازی در مواجهه با دانشجویان، جامعه پذیر کردن و مسئولیت پذیر کردن دانشجو، ارتباط با شرکت ها برای ارتقا دانشکده و درآمدزایی از طریق آموزش، توجه به فعالیت های کیفی، به کار بردن سیاست های تشویقی، تکمیل آزمایشگاه، جذب هیئت علمی جوان، جذب بخش خصوصی در فعالیت های دانشگاه، برگزاری دوره های پسادکتری و همکاری با دیگر دانشکده ها از جمله پیشنهاداتی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده برای کنترل شرایط و ارتقا دانشکده مطرح کردند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشکده علمی دانشکده هیئت علمی دانشکده علمی هیئت علمی اعضای هیئت علمی برنامه


نظر شما :