معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

رعایت مقررات آموزشی مصوب سال ۱۳۹۷ از جمله رعایت سقف مجاز غیبت برای دانشگاه ها و دانشجویان الزامی است

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۹۰۸ خبر روز
تعداد بازدید:۶۰۱
معاون آموزشی وزارت علوم لزوم نظارت بر اجرای صحیح مقررات آموزشی و حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی را از وظائف اصلی دانشگاه ها بر شمرده و بر لزوم رعایت مقررات آموزشی، بر مواردی چون برگزاری به موقع و منظم کلاس ها و حضور دانشجویان تاکید کرد.
رعایت مقررات آموزشی مصوب سال ۱۳۹۷ از جمله رعایت سقف مجاز غیبت برای دانشگاه ها و دانشجویان الزامی است

به گزارش روابط عمومی به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رعایت آئین‌نامه آموزشی مصوب سال 1397 را برای همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی الزامی دانست و تاکید کرد: در این آیین نامه سقف غیبت های مجاز دانشجویان مشخص شده است و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.
وی با تاکید بر پیگیری و نظارت دانشگاه ها جهت اجرای صحیح مقررات آموزشی گفت: «دو ابلاغیه در نیمسال جاری برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی ارسال شده است. ابلاغیه اول تاکید بر رعایت دقیق مقررات آموزشی در جهت حفظ و ارتقاء کیفیت آموزشی است. ارتقاء کیفیت آموزشی، رعایت سقف مجاز غیبت و سنوات دانشجویان، برگزاری حضوری کلاس‌ها، برگزاری منظم امتحانات و رعایت تقویم مصوب آموزشی از جمله الزاماتی است که دانشگاه‌ها و دانشجویان بایستی به رعایت آن اهتمام ورزند.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: پیرو ابلاغیه اول، ابلاغیه ای در مورد کلاس‌های جبرانی صادر و به دانشگاه ها و استادان تاکید شد که نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی برای آن تعداد از کلاس هایی که به دلایلی خارج از اراده دانشجویان تشکیل نشده است، اقدام جدی صورت پذیرد. در این ابلاغیه نحوه برگزاری کلاس به صورت مجازی یا حضوری در اختیار دانشگاه است ».
وی با تاکید بر اینکه به دلیل برگزاری غیرحضوری کلاس های دانشگاه ها در دو سال شیوع بیماری کرونا، در برخی از موارد مشکلاتی در کیفیت آموزشی برخی از دانشگاه ها رخ داده است، بیان کرد: جبران این مشکلات از مسیر تلاش بیشتردانشجویان و استادان قابل تحقق است.
دکتر عموعابدینی در پایان ضمن قدردانی از روسای دانشگاه‌ها و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بر رویکرد تحولی این معاونت در تحقق آموزش با کیفیت و سرآمد تاکید کرد. همچنین اجرای دقیق تقویم آموزشی در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 1402-1401 و برگزاری منظم و حضوری امتحانات را الزامی دانست.
 

کلید واژه ها: آموزشی کیفیت آموزشی دانشگاه برگزاری کلاس تاکید رعایت


نظر شما :