دکتر سلیمی در افتتاحیه دوره دانش‌افزایی زبان فارسی تاکید کرد؛

دانشگاه علامه، اولین موسس رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بوده است

۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۲۷
دکتر حسین سلیمی در افتتاحیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی است که برای اولین بار رشته آموزش زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان را تاسیس کرده و یکی از مراکز زبان‌آموزی در بین دانشگاه‌های معتبر و دولتی ایران محسوب می‌شود.
دانشگاه علامه، اولین موسس رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بوده است

 

به گزارش ستاد خبری هشتاد و سومین دوره آموزشی زبان فارسی او ضمن خوش‌آمدگویی به سفرای خارجی و فارسی‌آموزان اظهار داشت: برای ما در دانشگاه علامه طباطبائی باعث افتخار است که میزبان گروهی از علاقه‌مندان‌، دانشجویان و دانش‌پذیران حوزه زبان فارسی هستیم. وی ضمن آرزوی رقم خوردن خاطره‌ای خوش برای فارسی‌آموزان ادامه داد: امیدوارم در دوران اقامت خود در ایران با زبان فارسی و البته با فرهنگ فارسی و ایرانی بیشتر آشنا شوید و حضور شما در این دانشگاه گام اولی در ارتباط نزدیک‌تر و پایدارتر با فرهنگ زبان فارسی باشد.

رئیس دانشگاه علامه تصریح کرد: دانشگاهی که شما در آن حاضر هستید تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی در ایران، و در رتبه بندی های رسمی یکی از یازده دانشگاه سطح یک در جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: برای اولین بار در ایران، رشته آموزش زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان در این دانشگاه تاسیس شده است و هم اکنون یکی از مراکز زبان‌آموزی در بین دانشگاه‌های معتبر و دولتی ایران محسوب می‌شود.

دکتر حسین سلیمی خاطر نشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی رتبه اول را در ارائه نظریه‌های جدید بر اساس افکار دانشمندان ایرانی در کشور دارد؛ بنابراین شما به دانشگاهی آمده‌اید که مرکز نظریه‌پردازی براساس اندیشه‌های ایرانی است. وی ادامه داد: به همین دلیل است که فارسی‌آموزی شما در دانشگاه علامه طباطبائی معنادارتر شده است؛ چون شما در اینجا هرچه بیشتر زبان‌فارسی بیاموزید می‌توانید با اندیشه‌ها، تفکرات و مفاهیم تولید شده در دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های بزرگ کشور بیشتر آشنا شوید. رئیس دانشگاه علامه تاکید کرد: در دانشگاه های ایران مفاهیم بسیار ژرف، گسترده و عمیقی مطرح است که شاید در کشورهای شما با این مفاهیم آشنا نباشند و زبان‌فارسی مجرایی برای آشنا شدن با این دریای ژرف اندیشه‌ها و تفکرات جدید است.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در جهان جدید جایگاه نوینی پیدا کردهاست. به ویژه در سه چهار سال گذشته که ما تفاهمات جدیدی با نظام بین‌الملل داشتیم، جایگاه جمهوری اسلامی ایران درمناسبات بین المللی روز به روز در حال ارتقا است. دکتر حسین سلیمی در ادامه گفت: از کشورهای شما هیئت‌های مختلفی دائما به ایران می‌آیند که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش بدهند و همین امر اهمیت زبان‌فارسی و اهمیت زبان‌آموزی در حوزه فرهنگ فارسی را افزایش می‌دهد.

او خاطر نشان کرد: در واقع یک قدرت جدید فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جهان متولد شده که کشورهای مختلف خواهان ارتباط نزدیک با آن هستند و ما امیدواریم که زبان‌فارسی ابزاری باشد برای اینکه شما کانال ارتباطی ما با این دریای خروشانی که به دنبال ارتباط با جمهوری اسلامی است، باشید.

رئیس دانشگاه علامه در انتها تصریح کرد: در این دوره هیچ فرق و هیچ دوگانگی بین دانشگاه علامه طباطبائی و همکاران ما در بنیاد سعدی وجود ندارد. ما و بنیاد سعدی در این زمان احساس یگانگی می‌کنیم و همراه هم تلاش می‌کنیم که ارتباط شما و آشنایی شما را با زبان و فرهنگ فارسی در این مدت عمیق‌تر و گسترده‌تر کنیم.

 


نظر شما :