سخنرانی استاد دانشگاه کیوتو پروفسور زیوروکه اهاشی در دانشکده زبان و ادبیات فارسی

۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۹۷۸ خبر روز فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۵۲۰۷
سلسله سخنرانی های استاد دانشگاه کیوتو و رئیس مرکز فرهنگی ژاپن و آلمان پروفسور زیوروکه اهاشی از تاریخ 20 لغایت 24 آذر ماه برگزار می گردد.
سخنرانی استاد دانشگاه کیوتو پروفسور زیوروکه اهاشی در دانشکده زبان و ادبیات فارسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پروفسور ریوزوکه اهاشی، اندیشمند ممتاز و فیلسوف نامدار ژاپنی، از چهره‌های شاخص مکتب کیوتو و حوزۀ فلسفۀ میان‌فرهنگی به دعوت «دانشگاه علامه طباطبائی» و «انجمن فلسفۀ میان‌فرهنگی ایران» از 20 تا 24 آذرماه، در دانشگاه‌ علامه طباطبائی، دانشگاه تهران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی‌هایی با محوریت فلسفۀ میان‌فرهنگی، فلسفۀ هایدگر، اندیشۀ ایزوتسو و... خواهد داشت. 

این سلسله نشست ها که به همت گروه فلسفه و با همکاری انجمن فلسفه میان فرهنگی و پژوهشکده فرهنگ معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می گردد، پروفسور اهاشی با ارائه چهار سخنرانی در خصوص معرفی و تبیین دیدگاه های مارتین هیدگر، ایران، ژاپن و متافیزیک غرب؛ گسترش پرسش به فلسفه مشرق زمین با یادی از ایزوتسوو هیدگر؛ تکنیک و هنر (آیا در عصر تصویر جهان یا در عصر تصویرهای جهان به سر می بریم) و اندیشه ژاپنی عرصه کشمکش میان سنت و تجدد به ارائه دیدگاه های خود می پردازد.

این سخنرانی ها از تاریخ 20 لغایت 23 آذر ماه جاری در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است پروفسور اهاشی استاد دانشگاه کیوتو و رئیس مرکز فرهنگی ژاپن-آلمان است که سال‌های متمادی به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های آلمان و بسیاری دیگر از دانشگاه‌های معتبر جهان به تدریس و پژوهش اشتغال داشته است. وی با توجه ویژه به سنت فلسفۀ ژاپنی و فلسفۀ هایدگر به نظرورزی در عرصۀ فلسفۀ میان‌فرهنگی پرداخته است.

 دانلود پوستر


نظر شما :