در نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه با اعضای هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی تاکید شد:

گفت‌وگو، راه حل برون‌رفت از مسائل و مشکلات

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۱:۳۵ کد : ۱۹۷۷۹ خبر روز
تعداد بازدید:۹۰۶
نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی درباره مسائل روز و راه های حل مسئله درسالن کتابخانه این دانشکده برگزار شد.
گفت‌وگو، راه حل برون‌رفت از مسائل و مشکلات

در ابتدای نشست، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر سند راهبردی دانشگاه در ارتقای علمی دانشگاه و تحقق شعار مرجعیت دانشگاه در علوم انسانی، در مورد اعتراضات و حوادث اخیر نیز گفت: آنچه اتفاق افتاده و آنچه به عنوان زمینه اعتراضی در بدنه دانشجویی اتفاق می افتد، با رویکرد های مختلف قابل تحلیل است. 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد دانشگاه در مواجهه با این مسئله، مبتنی بر گفت و گو است، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه هم محل آموزشی و هم محل تربیت است، باید هیجانات دانشجویان را به سمت عقلانیت و مسئولیت ‏پذیری هدایت کنیم. 
دکتر معتمدی تصریح کرد: ادامه فرایند اعتراضات به این شکل، هشدار دهنده است و اگر فضای دانشگاه ناامن شود، هیچکس مسئولیت آن را قبول نمی ‏کند. ما با همفکری و همراهی، باید شرایطی را فراهم کنیم که دانشجو از فضای احساسی و هیجانی به سمت گفت و گو حرکت کند.
حجت الاسلام والمسلین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه ایجاد فرصت هم اندیشی کار بسیار خوبی است، افزود: گفت و گو باعث تضارب آرا، یادگیری و آشنایی با نظرات دیگران می شود.
وی ادامه داد: رویکرد و نگاه رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت و گومحور و تربیتی است و نخستین رئیس دانشگاهی است که در جمع دانشجویان معترض حاضر شد و با رفتاری پدرانه به همه حرف های دانشجویان گوش کرد و برای رفع مشکلات و مسائل پیش آمده، مسیر هم اندیشی با همه استادان دانشگاه را در پیش گرفته است. امید داریم نتیجه این نشست ها منجر به باز شدن بیشتر درهای گفت و گو شود.
در ادامه نشست، اعضای هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر راه حل گفت و گومحور، به تبادل نظر درباره نحوه حل مسئله پرداختند. برخورد مسالمت آمیز و پدرانه با دانشجویان، داشتن رویکرد جامع به مسئله، به رسمیت شناخته شدن مطالبات بر حق دانشجویان و ایجاد بستر و زمینه ای مناسب برای شنیدن حرف های دانشجویان از جمله مواردی بود که استادان و اعضای هیئت علمی برای برون رفت از شرایط کنونی پیشنهاد کردند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشجویان گو رویکرد نشست هیئت


نظر شما :