دومین همایش مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۱ کد : ۱۹۶۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۵۳
دومین همایش مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «مهارت های ارتباطی» برگزار شد.
دومین همایش مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در دومین همایش مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی دانشگاه که با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد، با شاره به رتبه بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC) و قرار گرفتن دانشگاه علامه طباطبائی در بین ۱۰ دانشگاه برتر ایران، گفت: تلاش کرده ایم تا رتبه دانشگاه را در سطح ملی و بین المللی ارتقا دهیم. یکی از موضوعاتی که دانشگاه در برنامه راهبردی خود به آن توجه می کند این است که علوم انسانی در کشور بتواند جایگاه واقعی خود را در رشته های مختلف پیدا کند.
وی افزود: با وجود اینکه علوم انسانی اکنون جایگاه خوبی دارد ولی همچنان انتخاب نخست دانش آموزان نیست و ممکن است خانواده ها فرزندان خود را برای رفتن به سمت رشته های پزشکی و مهندسی تشویق کنند. هرچند در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های انسانی، دانشجویان رشته های غیرعلوم انسانی بوده اند و این یعنی دانشجویان حس می کنند که اگر وارد رشته های علوم انسانی شود می توانند اثربخش تر شوند و از ظرفیت علوم انسانی استفاده کنند. این استقبال از رشته های علوم انسانی نشان می دهد که جایگاه علوم انسانی در کشور در حال بالارفتن است.
دکتر معتمدی ادامه داد: در برنامه راهبردی دانشگاه به دنبال این هستیم تا وجه اثربخشی، کارآمدی و کاربردی کردن دانش در رشته های علوم انسانی را افزایش دهیم. این کار از طریق تغییر و اصلاح برنامه های درسی رشته ها و مرکزهای رشد و نوآوری و کارآفرینی در حال انجام است. همه دانشجویان می توانند با برخورداری از این برنامه ها و حضور در مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و پارک علم و فناوری دانشگاه، ایده خود در حوزه علوم انسانی را ارائه و پرورش دهند تا هم به رشد خود و هم به رشد جامعه کمک کنند.
وی با تاکید بر کسب مهارت و تخصص در کنار افزایش دانش، گفت: دانشجویان علاوه بر رشته دانشگاهی خود باید مهارت هایی مانند مهارت های ارتباطی را نیز یاد بگیرند تا از این طریق بتوانند ایده های خود را راحت تر ارائه کنند و با دیگران بهتر ارتباط بر قرار کنند.
 

کلید واژه ها: انسانی علوم انسانی رشته علوم انسانی علوم رشته علوم رشته دانشگاه دانشجویان رشد


نظر شما :