نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با کارکنان دانشگاه برگزار شد

۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۶۵۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۴۵
نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با کارکنان دانشگاه درباره مسائل روز و استفاده از ظرفیت و اراده آنها برای ایجاد آرامش و همدلی بین دانشجویان برگزار شد.
نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با کارکنان دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با ابراز خرسندی برای حضور در جمع کارکنان دانشگاه و قدردانی از آنها، گفت: یکی از مهم ترین کارهای دانشگاه علامه طباطبائی در مدیریت جدید تدوین و ابلاغ برنامه راهبردی بود که در این برنامه ۵۵۰ عضو هیئت علمی در ترسیم چشم انداز دانشگاه تا سال ۱۴۰۵ نقش تاثیرگذاری داشته اند. اعضای هیئت علمی برای تحقق سند راهبردی دانشگاه در سال 1401 بیش از هزار و 300 برنامه پیشنهاد داده اند که حدود ۹۰۰ برنامه آن جدید بوده است که تا پایان سال جاری محقق می شوند. از کارکنان و همیاران علمی دانشگاه نیز درخواست می کنم برای ارتقا دانشگاه، در بخش و حوزه مسئولیت خود چشم انداز و ماموریت تعریف کنند و برای تحقق آن تلاش کنند.
دکتر معتمدی با اشاره به وجود فضای اعتراضی در همه دانشگاه ها، افزود: پنجاه روز است که در همه‌ی دانشگاه ها و دانشگاه ما اعتراضاتی در جریان است. همه‌ی دانشجویان فرزندان ما هستند و به همین دلیل به فرزندانی که متفاوت از ما فکر می کند نیز فرصت ابراز وجود می دهیم و تلاش می کنیم با گفت و گو فضا را به سمت گفت و گو و رسیدن به آرامش هدایت کنیم. 
وی با بیان اینکه ریشه‌‌ این حوادث همانطور که رهبر فرمودند در دانشگاه نیست و از جای دیگر هدایت می‌شود، گفت: مسائلی که اکنون در دانشگاه در جریان است چند بُعدی و پیچیده‌ است و ما به دنبال حل این مسائل در یک هفته نیستیم بلکه زمان کافی برای حل آنها را می دهیم و اقدامات خود را متناسب با زمان پیش می بریم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برای برقراری آرامش و حفظ روند آموزشی در دانشگاه، تلاش کردیم که همه کلاس بر اساس برنامه ریزی انجام شده برگزار شود، به دنبال همین تلاش ها، 95 درصد کلاس های دانشگاه طبق برنامه تشکیل شد. همچنین با جلوگیری از ایجاد دوقطبی بین دانشجویان سعی کردیم فضای گفت و گو را در دانشگاه ایجاد کنیم. 
وی بیان کرد: امام علی(ع) فرمودند: فتنه خزنده است و توصیه‌ی نخست امام هم این است که زیر پرچم فتنه نرویم. یکی از کارهایی که ما می توانیم انجام بدهیم تا دچار فتنه نشویم این است که مسائل را تحلیل کنیم. همه می دانیم کاستی های وجود دارد ولی باید خودمان مشکلات را حل و کاستی ها را برطرف کنیم. نباید منتظر حل مشکلات از بیرون باشیم. نظام ما نظامی قوی است و میلیون ها نفر از جای جای جهان به آن دلبسته اند و صدای آن را شنیده اند. بنابراین طبیعی است که دشمن قصد آسیب زدن به این نظام را داشته باشد. 
دکتر معتمدی تاکید کرد: وظیفه‌ نخست ما این است که با تحلیل های درست به آگاهی نسل جوان کمک کنیم. باید کمک کنیم تا این تصور که نظام ناکارآمد است از بین برود. ما در شرایط حساسی قرار داریم و باید احتیاط کنیم. باید تلاش کنیم که دانشجو در هنگام رسیدن به آگاهی کمترین آسیب را ببیند. کمک ما به دانشجو باید در یک فرایند طولانی مدت باشد چرا که مشکلات یک شبه ایجاد نشده‌اند که بخواهند یک شبه حل بشوند. در فضای فردی دانشجویان با ما، قدرت پذیرش آنها بالاتر است، بنابراین تعامل ما با آنها بسیار تعیین کننده است.
وی با قدردانی از همه کارکنان دانشگاه برای کمک به ایجاد فضای علمی و پرنشاط، گفت: نسل جدید نسلی است که تاب آوری پایینی دارد و ممکن است خیلی زود واکنش نشان دهد، به همین دلیل صبر و تحمل کارکنان دانشگاه در برابر این ناملایمات می تواند به آرام تر شدن فضا کمک کند. 
در ادامه نشست، کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی پیشنهادهای خود را برای تعامل بیشتر با دانشجو و برقراری آرامش در دانشگاه مطرح کردند. ایجاد فضای رضایت مندی، خشنودی و احترام برای دانشجویان، شناخت تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت اصلاح و توسعه فرصت ها، بالا بردن مدارا و تعامل، برگزاری جلسات تحلیلی و رصد برای افزایش آگاهی و شناخت دانشجویان، تولید و انجام کارهای منسجم فرهنگی و به روز برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی، ایجاد حلقه و هسته از استادان محبوب دانشجویان برای بیان مطالبات آنها و برنامه ریزی مرکز مشاوره دانشگاه برای تامین سلامت روان دانشجویان و خانواده های آنها برخی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه کارکنان دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان برنامه ایجاد کارکنان حل


نظر شما :