جزئیات دوره دانش‌افزایی از زبان معاون بنیاد سعدی

تقاضای بیش از 600 نفر از 43 کشور دنیا برای حضور در ایران

۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۹۶ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۱۹
استاد دانشگاه علامه در افتتاحیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی عنوان کرد: بیشترین تقاضا برای این دوره از کشور پاکستان و پس از آن به ترتیب از کشورهای آلمان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و روسیه بوده است.
تقاضای بیش از 600 نفر از 43 کشور دنیا برای حضور در ایران

به گزارش عطنا، رضامراد صحرایی، با اشاره به این که برنامه‌ریزی جهت برگزاری این دوره دانش‌افزایی فارسی‌آموزان از 6 ماه قبل، آغاز شده، گفت: ابتدا رایزنان ایران افراد واجد شرایط را از 43 کشور معرفی کردند. تعداد متقاضیان برای این دوره در ابتدا 600 نفر بود که در مرحله اول گزینش، 521 نفر انتخاب و در گام بعدی حدود 250 نفر برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تقاضا از کشور پاکستان و پس از آن به ترتیب از کشورهای آلمان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و روسیه بوده است.

صحرایی یادآور شد: تا به امروز 190 نفر از مهمانان وارد ایران شده و مابقی نیز طی روزهای آتی به این دوره می‌پیوندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین اظهار داشت: برنامه‌های فارسی‌آموزان دارای دو بخش است که بخش اول شامل برنامه‌های آموزشی و بخش دوم برنامه‌های تفریحی خواهد بود. برنامه‌های آموزشی از دیروز، چهارشنبه 13 مرداد با آزمون تعیین سطح از مهارت‌آموزان آغاز شده است. این آزمون، آن‌ها را در سطوح مناسب تحصیلی، تقسیم‌بندی خواهد کرد که فردا جمعه، نتایج این آزمون به آنها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برای مهمانان رسمی این دوره، روزانه 15 کلاس برگزار خواهد شد که از ساعت 8:45 بعد از صرف صبحانه در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی در ادامه گفت: فارسی‌آموزان در پایان این دوره دو کارنامه خواهند داشت. کارنامه اول در ابتدای دوره و با آزمون تعیین سطح آنها صادر می‌شود و دیگری در انتهای دوره، با آزمون نهایی پایان دوره خواهد بود. بدین ترتیب می‌توان سنجش مناسبی از میزان افزایش مهارت زبان فارسی آنها بدست آورد.

این مسئول ادامه داد: تلاش شده است در بخش دوم برنامه‌ها که شامل برنامه‌های فرهنگی، تفریحی است تنوع بسیاری در برنامه‌ها باشد. این برنامه‌ها شامل بازدید از مکان‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، هنری، تفریحی و گردشگری در شهر تهران و دو روز سفر گردشگی تفریحی در استان اصفهان، خواهد بود.


نظر شما :