راهپیمایی دانشگاهیان علامه طباطبائی در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ

۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۵ کد : ۱۹۵۸۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۷۷
 دانشگاهیان علامه طباطبائی، ظهر یکشنبه هشتم آبان ماه، بعد از اقامه نماز جماعت در یک راهپیمایی، حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کردند.
راهپیمایی دانشگاهیان علامه طباطبائی در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ

به گزارش روابط عمومی، جمعی از مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، ظهر یکشنبه هشتم آبان ماه، بعد از اقامه نماز جماعت، با راهپیمایی در دانشگاه و تجمع در کنار مقبره شهدای دانشگاه اقدام به برپایی دسته عزاداری کردند. شرکت کنندگان که پرچم جمهوری اسلامی ایران و پلاکارد‌هایی حاوی مطالبی در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی کشور در دست داشتند، حادثه تروریستی شیراز و حمله به زائران شاهچراغ که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کردند. 
دکتر عبدالله معتمدی،‌ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این تجمع ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ، گفت: انقلاب اسلامی ما ریشه در یک انقلاب 1400 ساله دارد و از آغاز ظهور اسلام، مجاهدان و عارفان همواره به دنبال این بودند که یک نظام و حاکمیت اسلامی را بنا کنند. اینکه عده ای در داخل و خارج تلاش می کنند با حرکات ایذایی به این نظام آسیب وارد کنند، آب در هاون کوبیدن است. این نظام بسیار توانمند و مقتدر است که حوادث سخت تر از این را پشت سر گذاشته است. هزاران انسان آماده دفاع از این نظام هستند و این فراتر از فکر و فهمی است که دشمنان دارند.
وی تاکید کرد: بخشی از آنچه امروز در جامعه اتفاق افتاده است ناشی از اقتدار غیر قابل کنترل جمهوری اسلامی است. دشمنان انقلاب زمانی ما را تحریم می کردند که تولیداتی وارد کشور ایران نشود ولی اکنون ما را تحریم می کنند که چیزی صادر نکنیم و این نشان از اقتدار نظام دارد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه ماهیت اتفاقات دانشگاه با بیرون از آن متفاوت است، افزد: ما همیشه به دانشجویان گفته ایم، دانشگاه فضای گفت و گو است. دانشگاه اجازه بیان نظر مخالف و طرح سلیقه های مختلف را می دهد چرا که بیان نظرها و سلیقه های مختلف باعث رشد و تقویت نظام می شود. ما می توانیم در دانشگاه مخالفت کنیم و این مخالفت را با اعتراض مبتنی بر منطق و ایده بیان کنیم ولی حرکت هایی که باعث بر هم خوردن نظم دانشگاه، توهین، افترا، تحقیر و هتک حرمت می شود نه تنها در دانشگاه بلکه در هیچ کجای دانشگاه پذیرفتنی نیست.
وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در دانشگاه اتفاق می افتد برای مجموعه دانشگاه ایجاد مزاحمت کرده است، گفت: دانشجویان حق مخالفت با قوانین و اظهار نظر متفاوت را دارند ولی این مخالفت ها و اظهار نظرها را بهتر است در قالب تشکل های دانشجویی و در چارچوب قانون و مقررات بیان کنند تا زمینه گفت و گو فراهم شود. دانشجویان باید هر موضوع و عقیده که دارند را در فضای منطقی مطرح کنند، ما نیز با همه وجود از ایجاد این فضای منطقی مبتنی بر گفت و گو حمایت می کنیم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: تنفر ما از هم و بدبینی ما نسبت به هم بدترین حربه ای است که دشمن می آفریند. ما باید با وجود تفاوت ایده و اندیشه، جان خود را فدای همدیگر کنیم. ممکن است ما نسبت به رفتار هم اعتراض داشته باشیم ولی راه حل رسیدن به تفاهم، گفت و گو است. 
وی در پایان با اشاره به اینکه کلاس های دانشگاه در حال حاضر برقرار و فرایند آموزشی در جریان است، افزود: استادان، روسای دانشکده ها و معاونان آموزشی باید وضعیت کلاس ها و حضور و غیاب دانشجویان را رصد کنند چرا که دانشگاه نسبت به این موضوع حساس است. پیامد غیبت بیش از حد مجاز با دانشجویان است بنابراین از دانشجویان درخواست می کنیم تا مقررات آموزشی دانشگاه را رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنها نشود.
در پایان تجمع نیز بیانیه ای در محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ، بی حرمتی ها، ناامنی ها و اتفاقات اخیر کشور قرائت شد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان بیان نظام علامه علامه طباطبائی طباطبائی


نظر شما :