پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه «چکاوک پلاس» در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۵۷۰ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۸
پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه چکاوک پلاس در حوزه علوم انسانی با هدف فرهنگ سازی و آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم انسانی با الفبای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، همچنین ایجاد ارتباط متقابل بین دانشگاه، صنعت و جامعه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، به همت مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.
پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه «چکاوک پلاس» در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی، آیین آغازین پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه چکاوک پلاس در حوزه علوم انسانی با هدف فرهنگ سازی و آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم انسانی با الفبای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، همچنین ایجاد ارتباط متقابل بین دانشگاه، صنعت و جامعه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، به همت مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی و به میزبانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، 4 آبان ماه سال جاری برگزار شد.
دکتر مهدی گودرزی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه در آیین آغازین این رویداد با اشاره به اینکه رویداد تخصصی چکاوک به پیشنهاد دکتر حسن طائی، استاد بازنشسته دانشکده اقتصاد طراحی شد، گفت: نخستین دوره این جشنواره در سال 1395 برگزار شد و تا سال 1398 به صورت متوالی چهار دوره از  این رویداد با استقبال کم نظیر دانشجویان و استادان برگزار شد.
وی ادامه داد: پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه «چکاوک پلاس» در قالب برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی، شرکت کنندگان را با مراحل مختلف راه اندازی کسب و کار از ایده پردازی تا نحوه ارائه، تیم سازی و جذب سرمایه گذار آشنا می کند. روش ها و مباحثی که در کارگاه های این رویداد آموزش داده می شود مباحث و روش های به روزی است که در دنیا مطرح و استفاده می شود.
دکتر گودرزی با اعلام اینکه نزدیک به 120 نفر در کارگاه های آموزشی پنجمین جشنواره چکاروک پلاس شرکت کرده اند، افزود: نحوه برگزاری دوره ها به این صورت است که برای هر کلاس 90 دقیقه آموزش تئوری و 90 دقیقه آموزش کارگاهی و عملی انجام می شود. این کارگاه ها در دو بخش ایده پردازی و تیم سازی ادامه تا روز پایانی رویداد ادامه پیدا می کند. در روز پایانی تیم ها فرصت معرفی خود را پیدا می کنند و سه تیم برتر معرفی می شوند. مهمترین جایزه ای که به تیم های برتر تعلق می گیرد این است که در مرکز نوآوری دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه، سه فضای اختصاصی در اختیار آنها قرار داده می شود تا بتوانند فرایند کسب و کار خود را توسعه دهند.
در بخش دیگری از مراسم آغازین پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه «چکاوک پلاس» در حوزه علوم انسانی، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خوشامد گویی به حاضران و قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد، گفت: ما در کنار آموزش تئوری به آموزش های عملی و کارآمد نیاز داریم به همین دلیل دانشگاه بر برگزاری چنین رویدادهای تاکید دارد و همچنین برای تبدیل ایده های دانشجویی به فناوری و محصول آمادگی هرگونه کمکی را به ایده پردازان جوان دارد. 
وی ادامه داد: دانشگاه تا کنون دو کار عمده برای حرکت به سمت کسب و کارهای نوین و رشد ایده ها انجام داده است. نخست ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشکده ها و دوم ایجاد محیطی در دانشکده ها و قرار دادن آن محیط به صورت رایگان در اختیار دانشجویان است. بعد از رشد و پرورش ایده ها در دانشکده ها، دانشجویان می توانند برای ادامه مسیر و توسعه ایده ها از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه استفاده کنند.
گفتنی است پنجمین دوره رویداد تخصصی کارآفرینانه چکاوک پلاس با استقبال برخی از صاحبان کسب و کارهای موفق و استارتاپ‌های موفق ایرانی، دانشجویان، مرکز کارآفرینی و اشتغال، مرکز رشد و نوآوری و اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه به مدت 3 هفته از 4 آبان ماه آغاز شده است و تا 25 آبان ماه سال جاری ادامه دارد.  
 

کلید واژه ها: رویداد دوره رویداد پنجمین دوره رویداد رویداد تخصصی رویداد تخصصی کارآفرینانه رویداد تخصصی کارآفرینانه چکاوک دانشگاه مرکز مرکز کارآفرینی ایده


نظر شما :