برگزاری نشست های هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری و ادبیات فارسی و زبان های خارجی

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۶ کد : ۱۹۵۶۲ خبر روز
تعداد بازدید:۹۸۹
نشست های هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری و ادبیات فارسی و زبان های خارجی به صورت جداگانه درباره مسائل روز و استفاده از ظرفیت و اراده استادان برای ایجاد همدلی بین دانشجویان برگزار شد.
برگزاری نشست های هم اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری و ادبیات فارسی و زبان های خارجی

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست ها با بیان اینکه مجموعه حاکمیت کشور مدیریت دانشگاه ها را به روسای دانشگاه ها واگذار کرد و این موضوع کمک کرد تا ما با استفاده از ابزارهایی که در درون دانشگاه داریم بتوانیم شرایط را بهتر مدیریت کنیم و به طور حتم استادان نیز سهم بسزایی در کمک بهبهبود شرایط دارند.
وی گفت: ما با اتفاقات و اعتراضاتی روبرو هستیم که شرایط اجتماعی امروز و ویژگی های دانشجویان در بروز این اتفاقات تاثیرگذار بوده اند. دانشجویان کنشگران اصلی میدان هستند. بیشتر دانشجویان معترض در دانشگاه علامه طباطبائی ورودی های کارشناسی سال های 1399، 1400 و تعدادی از ورودی های سال 1401 هستند. از لحاظ روانشناسی این گروه سنی نوجوان و جوان محسوب می شوند و افرادی بسیار باهوش، نوجو، آینده نگر، رویاپرداز و هیجان خواه هستند.
دکتر معتمدی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات روان شناسی شناخت هویت تا 24 سالگی و گاهی تا 29 سالگی به تاخیر افتاده است، بیان کرد: نوجوانان و جوانان با توجه به ویژگی های که دارند وقتی در معرض فضای مجازی قرار می گیرند، این فضا برایشان بسیار جذاب است چرا که به همه ویژگی های آنها پاسخ می دهد. ما با دانشجویانی مواجه هستیم که در 2 و 3 سال گذشته در فضای واقعی نبودند و از طریق فضای مجازی آموزش دیده اند و با این فضا انس گرفته اند.
وی تاکید کرد: دانشگاه مرکز تعلیم و تربیت و آموزش است و باید با همین نگاه به اعتراضات دانشجویی نگاه کنیم. ما تا حد امکان به دنبال ایجاد فضای عقلانیت، گفت و گو و اقناع سازی در دانشگاه هستیم. برای ایجاد این شرایط نیاز به کمک شما استادان داریم. تا امروز نیز با همکاری و همراهی استادان بیش از 95 درصد کلاس های دانشکده ها دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولان، استادان و دانشجویان مصونیت سیاسی ندارند و همه باید پاسخ گوی رفتارشان باشند، گفت: ما مجبوریم شرایطی را فراهم کنیم تا این اعتراضات ادامه پیدا نکند چرا که اصل این اتفاقات زاییده درون دانشگاه نیست. بنابراین از استادان درخواست می کنیم در کلاس ها و در تعامل با دانشجویان روندی پیش بگیرند که فضای دانشگاه را به سمت گفت و گو و اقناع سوق دهند. همچنین استادان تلاش کنند تا دانشجویان هویت خود را به درستی پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه علوم انسانی است که می تواند کمک کننده شرایط اجتماعی باشد تا از این بحران عبور کند، گفت: پیشنهاد می کنیم استادان با کمک به دانشجویان برای عقلانی سازی رفتار، ایجاد فضای گفت و گو بر اساس قانون، فراهم کردن شرایط گفت و گوی دانشجویان باهم مبتنی بر رشد و سازندگی و بالا بردن امید و اعتماد به نفس دانشجویان سبب آگاه سازی آنها درباره نقش و مسئولیت دانشجویان در کشور شوند چرا که همه آنها فرزندان ما هستند. 
در این نشست ها اعضای هیئت علمی و حاضران با بیان دیدگاه ها و پیشنهاد های خود به تبادل نظر پرداختند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان استادان شرایط فضای کمک


نظر شما :