فیلم «محمد رسول الله»، برای فارسی آموزان ۴۱ کشور دنیا اکران شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۹۵ خبر روز
تعداد بازدید:۳۰۷۲
دو روز مانده به افتتاح دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، دانشجویان بیش از ۴۱ کشور دنیا دیروز به تماشای فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی نشستند.
 فیلم «محمد رسول الله»، برای فارسی آموزان ۴۱ کشور دنیا اکران شد

  به گزارش ستاد خبری هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان فارسی، این دوره دانش‌افزایی قرار است با حضور فارسی‌آموزان خارجی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شود. دیروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۹۵ ضمن خیر مقدم به مهمانان از آنها دعوت شد به تماشای فیلم سینمایی«محمد رسول الله» بنشینند که با استقبال این مهمانان همراه بود.

این فیلم که کودکی پیامبر اسلام را از نگاه ابوطالب، عموی وی روایت می‌کند، یک پروژه سه‌ساله به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال ۱۳۹۰ رونمایی شد و نمایندگی سینمای ایران در اسکار سال گذشته را نیز برعهده داشت، توانست نظر تماشاگران زیادی را در داخل و خارج ایران به خود جلب کند.
این ساخته مجید مجیدی که از سال ۱۳۸۷ کلید خورده بود در لوکیشن اصلی شهرک سینمایی پیامبر اعظم و چند مکان داخلی و خارجی دیگر فیلم‌برداری شده بود، «محمد رسول الله» از نظر تولید و پروداکشن، فیلمی فاخر، مجلل و از منظر تاریخی و مذهبی، اثری قابل احترام است.
مهمانان خارجی صبح دیروز با هیجان و کنجکاوی در سالن سینما پردیس دهکده حاضر شدند و به تماشای این فیلم سه ساعته نشستند.

بعد از تماشای فیلم تعدادی از این فارسی آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، ضمن ابراز رضایت، به بیان نظرات خود پرداختند؛ دانشجویی که اهل کشور بلغارستان بود این فیلم را نمونه‌ای هیجان‌انگیز از تجلی تاریخ و فرهنگ و مذهب این سرزمین عنوان کرد و تماشای فیلم «محمد رسول الله» را یکی از نقاط عطف این دوره نام برد. یکی دیگر از این فارسی‌آموزان اکران فیلم «محمد رسول الله» را نشان‌گر ظرفیت بالای ژانر تاریخی، حماسی و مذهبی سرزمین شرق دانست.
از نمایی دیگر تماشای این فیلم برای فارسی‌آموزان به خوبی نمایان‌گر فرهنگ ایرانی بود که در این گفت‌وگوها بارها به آن اشاره کردند.
شایان ذکر است برنامه‌های این دوره برای فارسی‌آموزان پنج قاره، که به ایران دعوت شده‌اند، شامل دو بخش مجزای آموزشی و فرهنگی است که به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.


نظر شما :