سی و نهمین دورۀ دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۴۲۰ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۱۷
سی و نهمین دورۀ دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه «آشنایی با زیست‌بوم‌ کسب و کار‌های دانش بنیان و خلاق کشور» با تاکید بر حوزه علوم انسانی و اجتماعی و با هدف ارتقاء توانمندی اعضای هیئت علمی برگزار شد.
سی و نهمین دورۀ دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، با توجه به نامگذاری سال 1401 با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و لزوم توجه به ترویج فرهنگ کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه، با تعامل، همکاری و برنامه ریزی انجام شده مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «کارگاه آموزشی دانش افزایی و توانمند سازی اعضای هیئت علمی در زمینه آشنایی با مفاهیم و قوانین راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی» با حضور 40 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این دوره، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خیر مقدم به اعضای هیئت علمی حاضر در جلسه به اقدامات دانشگاه جهت تکمیل زیست بوم کارافرینی و نوآوری دانشگاه اشاره کردند. همچنین دکتر مهدی گودرزی، مدیر مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه ضمن اشاره به ضرورت آشنایی استادان با فرایندهای راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان، به معرفی مدرسان این کارگاه پرداختند. 
در ادامه و در بخش نخست این دوره آموزشی، دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به تعاریف مفاهیمی چون: شرکت های دانش بنیان، خلاق، فناور و استارت آپ و وجه تمایز آنها از یکدیگر و نیز معرفی بازیگران زیست بوم نوآوری کشور همچون پارک های علم و فناوری، مرکزهای رشد، شتاب دهنده ها و همچنین روش های تامین مالی کسب و کارهای نوپا در ایران و مراحل تامین مالی متناسب با رشد شرکت و در نهایت معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی و خدمات آن پرداخت. 
در بخش دوم دوره نیز دکتر جمال کدخداپور، سرممیز و ارزیاب شرکت های دانش بنیان حوزه علوم انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به معرفی آخرین اصلاحات و تغییرات قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، فرایندهای اجرایی کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان، انواع شرکت های دانش بنیان و معیارهای سنجش و تایید آنها، معیارها و شرایط تایید شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و در نهایت معرفی و بررسی چند شرکت دانش بنیان علوم انسانی و محصولات و خدمات مرتبط با آنها پرداخت.
گفتنی است این دوره با محتوای طراحی و پیش بینی شده، ویژه راه اندازی شرکت دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به ابتکار مرکز کارافرینی و نوآوری دانشگاه برای استفاده اعضای هیئت علمی فعال در این زمینه برنامه ریزی شده بود. با استقبال اعضای هیئت علمی از این دوره، امیدواریم ضمن برگزاری دوره های تکمیلی برای سایر استادان علاقه مند، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در امر کاربردی سازی علوم انسانی و راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق در زیست بوم نوآوری کشور شناخته شود.
 

کلید واژه ها: دانش شرکت دانش کارهای دانش کسب کارهای دانش اندازی کسب کارهای دانش دانش بنیان دانش بنیان خلاق دانش بنیان حوزه علوم دانش بنیان حوزه بنیان


نظر شما :