۱۵ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شدند/ دانشجویان مطالبه های خود را در قالب ساختارهای دانشگاه پیگیری کنند

۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۳۷۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۶۳
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام خبر آزادی ۱۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه، تاکید کرد: دانشجویان باید مطالبات خود را در چهارچوب ساختارهای موجود در دانشگاه پیگیری کنند.
۱۵ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شدند/ دانشجویان مطالبه های خود را در قالب ساختارهای دانشگاه پیگیری کنند

به گزارش روابط عمومی، دکتر محسن حبیبی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی درباره برگزاری کلاس های این دانشگاه و آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در حوادث اخیر اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۹ شهریورماه 1401، همه کلاس های خود را به صورت حضوری آغاز کرد ولی هفته نخست مهرماه را به دلیل تعطیلی های پایان ماه صفر و تسهیل در رفت و آمد دانشجویان غیربومی، به صورت مجازی برگزار کرد. البته از نهم مهرماه دوباره همه کلاس ها به صورت حضوری برگزار شد و از همه استادان هم خواسته شد که کلاس های درس خود را به صورت حضوری برگزار کنند.
وی یادآور شد: بر اساس قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه، هر دانشجو فقط اجازه سه جلسه غیبت غیرموجه را در هر درس در یک ترم آموزشی دارد و اگر غیبت ها از این بیشتر شود آن درس حذف می شود. بنابراین از همه دانشجویان خواسته شد که به طور منظم در کلاس ها حاضر شوند. طبق آمار دیافت شده درصد بالایی از کلاس ها در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده است و استادان در کلاس ها حاضر شده اند. بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه ما در هفته چهارم برگزاری کلاس های دانشگاه هستیم و برنامه درسی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، یک هفته از دیگر دانشگاه ها جلوتر است.
دکتر حبیبی با اشاره برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: با وجود برگزاری برخی تجمعات در پردیس مرکزی دانشگاه در دهکده المپیک و دانشکده های دیگر، کلاس های مختلف تشکیل شده است. تلاش بر این بوده است که آموزش در دانشگاه با قوت پیش برود و سال تحصیلی پرباری برای دانشجویان داشته باشیم.
وی درباره خواسته دانشجویان در تجمعات دانشگاه، ادامه داد: بعضی از این خواسته ها آزادی دانشجویان بازداشتی در سطح شهر بود، که هیئت رئیسه و به ویژه دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه از روز نخست پیگیر آزادی این دانشجویان بازداشت شده بودند. البته هیچ کدام از دانشجویان دستگیر شده در فضای دانشگاه بازداشت نشده اند و این دستگیری ها همگی در سطح شهر و مناطق مختلف اتفاق افتاده است. دانشجویان بازداشتی همه فرزندان ما هستند به همین دلیل دانشگاه با تلاش شبانه روزی پیگیر آزادی این دانشجویان است.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام اینکه بیشتر دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شده اند، گفت: تاکنون ۱۵ دانشجوی این دانشگاه آزاد شده اند و پیگیر آزادی دیگر دانشجویان بازداشت شده هستیم. 
وی اظهار داشت: به دانشجویان تاکید کرده ایم که اگر انتقاد و درخواستی دارند، آن را در داخل دانشگاه، در قالب ساختارهای موجود در دانشگاه و با رعایت قوانین مطرح کنند و به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که دانشجویان در بیرون از دانشگاه و در سطح شهر به دنبال مطالبات خود باشند. اگر دانشجویان قصد برگزاری تجمع را دارند، با اخذ مجوزهای لازم از معاونت فرهنگی، اقدام به برگزاری جلسات مد نظر خود کنند. دانشجویان می توانند جلسه های سخنرانی و نقد و بررسی را در قالب برنامه هایی ساختارمند، با اطلاع رسانی قبلی و در مکانی مشخص برگزار کنند.
دکتر حبیبی در پایان بار دیگر تاکید کرد: به دانشجویان می گوییم که مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند و این اطمینان را می دهیم که دانشگاه تسهیلات قانونی را در این خصوص برای آنها فراهم کند. دانشجویان این حق را دارند تا نسبت به موضوعات مختلف نقد داشته باشند اما باید این نقدها را از طریق ساختار قانونی بیان کنند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه آموزشی دانشگاه کلاس دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان آزادی دانشجویان پیگیر آزادی دانشجویان دانشجویان بازداشتی کلاس


نظر شما :