در گردهمایی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی مطرح شد:

اصلی ترین مرکز آرامش، خانواده است

۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۹۳۶۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۴۱
همزمان با سالروز عید امامت صاحب الزمان(عج)، کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی و خانواده هایشان در محفلی شاد و صمیمی گرد هم آمدند تا پیوندهای خود را در جهت اعتلا و ارتقا علمی و فرهنگی هرچه بیشتر دانشگاه محکم تر کنند.
اصلی ترین مرکز آرامش، خانواده است

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت روز کارمند و همزمان با سالروز عید امامت حضرت ولی عصر(عج)، گردهمایی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان، جمعی از روسای دانشکده ها و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده هایشان در فضایی شاد، مفرح و صمیمی، در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی در ابتدای این مراسم با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: در انتظار بودن و داشتن امید به جامعه ای سرشار از عدالت، صفا و معنویت، جزء جدایی ناپذیر فرهنگی دینی ما است. مراسم گرامیداشت روز کارمند باید در هفته دولت برگزار می شد ولی به دلیل قرار گرفتن در ایام محرم و صفر، امروز برگزار شد تا کارکنان و خانواده هایشان فضایی شاد را در دانشگاه تجربه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی ما از جایگاه و منزلت متفاوت تری نسبت به دنیا برخوردار است، افزود: خانواده در فرهنگ دینی و اجتماعی ما دارای قداست است و از امتیازات فوق العاده ای است که در جامعه ما باعث افتخار است. همه ما باید تلاش کنیم تا نهاد خانواده را تقویت کنیم و نسبت به تمام عواملی که سبب تضعیف این نهاد مقدس می شود، هوشیار باشیم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: بهترین روش تربیتی برای فرزندان ما، خوب زندگی کردن است. بنابراین اگر ما خوب زندگی کنیم، فرزندانمان نیز در این فضا رشد می کنند و خوب تربیت می شوند. در سال های اخیر هجمه های بسیاری در مسائل اجتماعی به انقلاب اسلامی وارد شده است که باعث تضعیف نظام خانواده شده است. در این شرایط باید بتوانیم از خانواده خود محافظت کنیم. یکی از راه های محافظت از خانواده این است که برای همدیگر وقت بگذاریم. با همدیگر گفت و گو و مسائل را در فضای دوستانه حل کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از عناصر مهمی که به تقویت نظام خانواده کمک می کند، دین اسلام است. در آموزه های اسلامی روابط همسران و والدین با فرزندان به خوبی تعریف شده است که این خود سرمایه بزرگی است. اگر بتوانیم فضای معنوی را در خانواده خود فراهم کنیم به خوبی می توانیم فضا را برای تربیت فرزندانمان مهیا کنیم.
در ادامه مراسم دکتر خطیبی با اشاره به سه رکن آموزش عالی، گفت: استادان و اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان سه رکن آموزش عالی را تشکیل می دهند. ما وظیفه داریم برای ارتقا سطح معیشتی کارکنان به عنوان یک رکن مهم آموزش عالی، تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات مسکن، تسهیلات سفر، اعتبارات و تخصیص بودجه برای افزایش حقوق کارکنان دانشگاه، رایزنی های خوبی انجام شده است و اتفاقات خوشایندی در راه است. ما به عنوان خدمت گذاران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می کنیم تا گوشه ای از دغدغه ها و مشکلات معیشتی کارکنان آموزش عالی را برطرف کنیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده ایم و مسیر پر از پیچ و خمی نیز پیش رو داریم. همه با هم باید برای ساختن میهن اسلامی و برافراشته ماندن پرچم جمهوری اسلامی تلاشکنیم تا پاسخ گوی دینی که شهدا به گردن ما دارند، باشیم و این امر زمانی اتفاق می افتد که ما در محیط کاری وجدان و انگیزه داشته باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اکبری اقدم با تبریک آغاز ولایت امام زمان(عج)، گفت: خداوند آرامش را به عنوان معجزه الهی در محیط خانواده قرار داده است و اصلی ترین مرکز آرامش، خانواده است. کسانی که فضای آرامی را در زندگی خود تجربه می کنند، کارکنان موفق تری هستند. 

وی تاکید کرد: کارکنان باید مسائل اداری را در محیط اداره بگذارند و در کانون خانواده به دور از مسائل اداری، هم محیط گرمی را تجربه کنند و هم خود عامل گرمی خانواده باشند. مسئولان نیز برای حفظ محیط گرم خانواده ها باید با تلاش و همکاری، امور رفاهی کارکنان را فراهم کنند.

کلید واژه ها: خانواده کارکنان کارکنان دانشگاه دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی محیط اسلامی مسائل


نظر شما :