رئیس دانشگاه علامه طباطبائی:

دانشگاه با غیبت غیرمجاز دانشجوها مسامحه نمی‌کند

۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۳۶۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۸۲
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دانشگاه با غیبت غیرمجاز دانشجوها مسامحه نمی‌کند، گفت: دانشگاه صف واحدی از استادان و دانشجویان است که دغدغه علم و پیشرفت کشور را دارند.
دانشگاه با غیبت غیرمجاز دانشجوها مسامحه نمی‌کند

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر تقریبا تمام کلاس های این دانشگاه برگزار شده است، گفت: اندک کلاس هایی که در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل نشده است از طریق دانشکده ها رصد شده است و گزارشی که دریافت کردیم این بود که نسبت کلاس های تشکیل شده در ایامی از هفته گذشته نسبت به همین هفته در سال های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۴۷ درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: از همه استادانی که با درک شرایط خاص کشور و دانشگاه، کلاس های خود را در هفته‌های گذشته به طور منظم برگزار کرده و بدخواهان را برای تعطیلی کلاس ها ناکام گذاشتند صمیمانه تشکر می کنم. در حال حاضر هم دانشجویان و هم استادان، برگزاری منظم کلاس ها را از ما مطالبه می کنند و دانشگاه نیز با تاکید بر رعایت مقررات آموزشی، نسبت به اندک دانشجویانی که نظم آموزشی نداشته و غیبتی بیش از سقف مجاز داشته باشند مسامحه نخواهد کرد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صف واحدی از استادان و دانشجویان است که دغدغه علم و پیشرفت کشور را دارند، عنوان کرد: حضور استادان و دانشجویانی در دانشگاه که توان نقد علمی برنامه ها و تصمیمات در حوزه های مختلف فعالیت و توان تحلیل دقیق شرایط را داشته باشند یک موهبت برای دانشگاه و برای نظام حکمرانی کشور است. این التهابات نباید باعث شود که ما ظرفیت های علمی و انسانی بزرگی را که در دانشگاه داریم کم سنجی کرده یا خدای ناکرده نسبت به آنها قضاوت نامناسب داشته باشیم.
وی گفت: اینکه دشمنان قصد دارند فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کرده و بین حاکمیت و دانشگاه یا بین مردم متدین و دانشگاه فاصله بیندازند زمین بازی خطرناکی است که هرکس در آن بازی کند خواسته یا ناخواسته در جهت برنامه های دشمنان حرکت کرده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: دانشگاه سرمایه بزرگ انسانی نظام جمهوری اسلامی است که ارزش گذاری برای آن متصور نیست و حفظ این سرمایه بزرگ هم بر دوش دانشگاهیان و هم بر دوش سایر ارکان و مسئولان کشور است.
وی اظهار داشت: بدیهی است که در دانشگاه بین نظر استادان و دانشجویان در مورد موضوعات مختلف تفاوت نظر و دیدگاه وجود داشته باشد اما مهم این است که این اختلافاتی که در دیدگاه‌ها وجود دارد به اختلاف بین افراد نرسد و همه تلاش کنند یک واقعیت را آنگونه که هست فهم کنند و از اختلاف نظرات برای فهم درست ابعاد یک موضوع استفاده کنند.
دکتر معتمدی گفت: محققان معتقدند انسان‌ها وقتی با یک موضوع موافق هستند راحت تر آن را می پذیرند و وقتی با موضوعی مخالفند آن را در حوزه طرد خود قرار می دهند و نمی خواهند آن را بپذیرند. انسان‌های عالم از این گرایش های طبیعی خود آگاه هستند و در مقابل افکار متفاوت ابتدا نه آن افکار را می پذیرند و نه آن ها را رد می کنند بلکه قادرند آنها را بررسی کنند و در صورت دریافت دلیل های کافی نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش آن تصمیم می گیرند و حتی اگر امروز بر اساس دلیل هایی آن را نپذیرفتند اینگونه نیست که تا همیشه بر همین نظر خود باقی بمانند چه بسا اگر با دلیل های مناسب دیگری مواجه شدند نظر خود را تغییر دهند. این مطلب را به طور مکرر از بزرگان اندیشه و صاحبنظران شنیده یا مطالعه کرده ایم که ابتدا نظری داشته اند و بعدها در نظر خود تجدید نظر کرده اند.
وی اظهار داشت: قرآن ما را به تقوی دعوت می کند و تقوی امکان پذیرش درست از نادرست را فراهم می کند. خداوند می فرماید: «ومن یتق الله یجعل له فرقانا»، یعنی هرکس تقوای الهی پیشه کند خداوند برای او قدرت تشخیص قرار می دهد. کسی که تقوی پیدا می کند از هوی و هوس خودش آگاهی پیدا می کند. بنابراین نظر و جهت گیری او تابع این نیست که بگوید من دلم اینگونه می خواهد یا من اینطور می‌فهمم و کاری با دیگران ندارم یا اگر نظرم را تغییر دهم دیگران در مورد من چه قضاوتی خواهند داشت. او تابع حق است حتی اگر به ضررش باشد. این منطق قرآن است و امیدوارم بتوانیم منطق قرانی داشته و از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.


منبع: خبرگزاری فارس
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی نظر کلاس نسبت کشور هفته


نظر شما :