با هدف حمایت روانی - اجتماعی از مهاجران افغانستانی در ایران انجام شد:

امضای قرارداد همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و آژانس همکاری های توسعه ای سوئیس

۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۵ کد : ۱۸۹۹۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۷۵
در جهت بهبود سلامت و حمایت های روانی-اجتماعی از مهاجران افغانستانی در ایران، آژانس همکاری های توسعه ای سوئیس از طریق سفارت خود در ایران و دانشگاه علامه طباطبائی، قرارداد همکاری امضا کردند. 
امضای قرارداد همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و آژانس همکاری های توسعه ای سوئیس

به گزارش روابط عمومی، دانشگاه علامه طباطبائی و آژانس همکاری های توسعه ای سوئیس از طریق سفارت خود در ایران، با هدف بهبود سلامت و حمایت های روانی-اجتماعی از مهاجران افغانستانی در ایران قرارداد همکاری امضا کردند. 
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه این دانشگاه بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در ایران و غرب آسیا است، افزود: دانشگاه علامه طباطبائی ظرفیت های علمی و سیاسی بسیاری دارد و به وسیله رشته های مختلف خود در حوزه علوم انسانی می تواند در سطح ملی و بین المللی تاثیرگذار باشد. امیدوارم امضای این قرارداد زمینه تعامل و ارتباط بیشتر را در قالب همکاری های علمی فراهم کند.
کیم سیتزلر، معاون سفیر سوئیس در تهران نیز با ابراز خرسندی از حضور در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی ایران، گفت: حضور افغانستانی ها در ایران موضوعی تاریخی است و این تفکر که آنها روزی به کشور خود برمی‌گردند خیلی صادق نیست. حمایت روانی ایرانیان از مهاجران افغانستانی بسیار مهم است و این خدمت که دانشگاه علامه طباطبائی به مهاجران افغانستانی ارائه می دهد بسیار ارزشمند است. امیدوارم که این همکاری بتواند زمینه خوبی را برای همکاری های دیگر فراهم کند.
گفتنی است دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل اهمیت مسئله مهاجران افغانستانی، با حمایت مرکز مشاوره خود و با همکاری شهرداری تهران، مرکزی با عنوان «مرکز توسعه سلامت روان مهاجران افغانستانی» راه اندازی کرد. این طرح در سه فاز داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف شد و اکنون با تبدیل مسئله مهاجران افغانستانی به یک مسئله جهانی، فاز ملی و بین المللی آن در حال انجام است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی افغانستانی مهاجران افغانستانی مهاجران همکاری ایران علامه علامه طباطبائی


نظر شما :