آیت‌الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق درگذشت

۰۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۸۹۱۹ خبر روز
تعداد بازدید:۳۸۳۴
آیت الله محمدعلی ناصری از عالمان برجسته اخلاق، خطیب خوش سخن و مدرس حوزه علمیه اصفهان بود که عمر پربرکت خود را در راه تعلیم و آموزش علوم اسلامی صرف کرد.
آیت‌الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق درگذشت

عالم مجاهد و پارسا و دوستار حضرت بقیه الله الاعظم، آیت الله محمدعلی ناصری دار فانی را وداع گفت. رحلت این عارف بزرگ و استاد اخلاق، موجب تاثر و تالم دوستان و ارادتمندان ایشان شد.
آیت الله ناصری عالمی جلیل القدر بود که سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد برخوار به دنیا آمد. پدر او حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمّد باقر ناصری‏ و از عالمان فرهیخته آن دوران بود. در چهارده سالگی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفت. پس از بازگشت به ایران در دولت آباد و اصفهان به تربیت شاگردان، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی به نیاز‌های گوناگون مردم پرداخت. مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار، روحانیت و معنویتی خاص داشت. از ویژگی‌های برجسته این عالم وارسته، شیفتگی و علاقه شدید نسبت به حضرت بقیه الله الاعظم بود.
وی از عالمان برجسته اخلاق، خطیب خوش سخن و مدرس حوزه علمیه اصفهان بود که عمر پربرکت خود را در راه تعلیم و آموزش علوم اسلامی صرف کرد. همچنین حوزه علمیه حضرت ولی عصر، حوزه علمیه صاحب الزمان، حوزه علمیه نرجس خاتون و موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی - فرهنگی هاد، زیر نظر ایشان اداره می شد.
گفتنی است آیت‌الله ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه مدتی قبل  به دلیل بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده بود. پیش از این نیز به دلیل شکستگی استخوان و آسیب دیدگی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی فقدان این عالم و مجتهد جلیل القدر را به همه دانشگاهیان تسلیت می‌گوید و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسئلت می کند. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

کلید واژه ها: حوزه حوزه علمیه علمیه الله آیت الله عالم ناصری rlm


نظر شما :