آیین پایانی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۸ کد : ۱۸۸۵۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۵۲
نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل که به همت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، ۳۰ مردادماه با حضور مسئولان وزارت علوم، هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از استادان و دانشجویان خارجی به کار خود پایان داد.
آیین پایانی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، آیین پایانی نخستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر محمدجواد سلمانپور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان، دکتر جعفر رازقی، مدیرکل دانشجویان بین الملل سازمان دانشجویان وزارت علوم، دکتر محسن حبیبی، مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی و معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه، دکتر حسام الدین خلعتبری، مدیر اجرایی و محتوایی دوره و جمعی از استادان و دانشجویان بین الملل در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر خلعتبری در این آیین ضمن قدردانی از همه افرادی که در برگزاری هرچه بهتر این دوره همکاری داشته اند، گفت: برگزاری این دوره در دانشگاه علامه طباطبائی نشان داد ظرفیت‌های بسیاری برای انجام کارهای کلان و جذب بیشتر دانشجویان خارجی در این دانشگاه وجود دارد.


وی بابیان اینکه بازدید از مکان های مختلف در تهران یکی از برنامه های این دوره بود، افزود: زمانی که برای بازدید به بیت امام(ره) رفتیم برخی از دانشجویان گفتند ما الان واقعیت بیت امام(ره) را دیدیم که چقدر ساده است. بعد از بیت امام(ره) دانشجویان از کاخ نیاوران دیدن کردند و مطمئن باشید مقایسه ای در ذهن این دانشجویان شکل گرفته است. بدانید هر حاکمیتی که برای خود کاخ برای مردم نیست و دریافت این حقیقت برای جوانان بسیار مهم است.
مدیر اجرایی و محتوایی دوره آموزشی فرهنگیددانشجویان بین الملل گفت: این دوره در شش محور برگزار شد. روزانه شش کلاس درس به صورت موازی برگزار می شد و از استادان برجسته ای نیز ستفاده شد. در این دوره اهداف مختلفی از جمله اهداف آموزشی را دنبال کردیم و به هر دانشجو 30 ساعت درس آموزش داده شد و با توجه به ارزیابی ها و نظرسنجی های انجام شده، سطح این دوره برای دانشجویان بسیار خوب و رضایت بخش بود. 
وی ادامه داد: دانشجویان در این دوره با نشانه ها و معیارهای انقلاب اسلامی و الگوی جدید جهان که بر پایه معنویت و عدالت است آشنا شدند. آنها دریافتند انقلاب اسلامی ایران که توسط حضرت امام(ره) معماری شد و توسط مقام معظم رهبری در حال پیشرفت است به دنبال سلطه بر کسی نیست بلکه دنبال این است که دست کشورهای دیگر را بگیرد و به همین دلیل است که با ما مقابله می کنند.
دکتر خلعتبری با بیان اینکه این دوره دستاوردهای بسیاری داشت، گفت: درک عمیق تر دانشجویان از برخی ملت ها، تعمیق و بسط معارف اسلامی، تغییر بینش سیاسی اجتماعی و زمینه سازی جهت آرمان گرایی واقعیت محور با پخش و تحلیل مستند های سازنده، ارتباط نزدیک دانشجویان ملل در بستری تعاملی، همگرایی فکری دانشجویان با یکدیگر، آشنایی با امور فرهنگی، علمی، فناوری و پیشرفت های ایران برخی از دستاوردهای این دوره است.
گفتنی است نحستین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین الملل به همت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور 400 دانشجوی خارجی از 22 تا 30 مردادماه 1401 برگزار شد.

اعمال قدرت انتخاب باعث سرافرازی ملت ها می شود
در ادامه دکتر سلمانپور نیز در بخش دیگری از این آیین اظهار کرد: ابتدا از شما دوستان دو سوال دارم، یکی از این سوال ها این است که قرار است برای جهان اسلام چه کاری انجام دهید؟ و سوال دوم هم این است که به نظر شما چرا کشور ایران ۴۲ سال است که این چنین هزینه می دهد؟ همه می دانند هزینه تولید فیلم و برنامه بسیار زیاد است اما بیش از سیصد شبکه فارسی زبان ماهواره ای برای مردم مسلمان ایران، افغانستان و فارسی زبانان به صورت رایگان راه اندازی شده است و با آن ابزارهای رسانه ای هزینه فراوانی را به ملت های مسلمان تحمیل می کنند. این کار خطرناک تر از جنگ و ترور است.
وی اظهار کرد: اگر از بنده سوال کنند که فرق انسان و حیوان چیست؟ نخستین پاسخ بنده اعمال قدرت انتخاب است. وقتی انتخاب وجه ممیز انسان و حیوان شد پای عقل به میان می آید. عقل فقط فضیلت ها را انتخاب می کند و رذیلت ها به وسیله غرایز، جوسازی ها، هیجانات و تبلیغات سوء بر ما تحمیل می شوند.  


معاون  بورس و امور دانشجویان بین الملل ادامه داد: آنان در تعریف تبلیغات موثر معتقدند زمانی که فرد در معرض تبلیغ قرار گرفت باید از میان گزینه های متعدد، بدون فکر و سوال و حتی بدون دیدن سایر گزینه ها، گزینه تبلیغ شده را انتخاب کند. استکبار با تبلیغات موثر خواسته خود را بر ما تحمیل می کنند.
وی گفت: ما مدعی هستیم در قسمت زیادی از غرب تحمیل وجود دارد، زیرا با تحریک و دعوت به غرایز، جوسازی و تبلیغات موثر همه گزینه ها را محو می کنند و مخاطب فقط گزینه تبلیغ شده را می بیند و انتخاب می کند که این انتخاب یک خیال است. در انتخاب واقعی پای عقل به میان می آید و عقل همه گزینه ها را بررسی می کند تا انتخاب حقیقی انجام شود. آنان به دنبال تحمیل نرم خواسته های خود به ما هستند، به گونه ای که خیال کنیم انتخاب خودمان است. آنان از همین طریق برادرکشی و تفرقه را به نام دین و مذهب به برخی مسلمانان تحمیل کرده اند.
دکتر سلمانپور با بیان اینکه اگر انتخاب نکنید بر شما تحمیل می شود، تصریح کرد: آنچه که یک ملت را سرافراز می کند این است که آن کشور بتواند قدرت انتخاب خود را در پرتو عقل عاقلان که شما دانشجویان هستید، اعمال کند. اعمال قدرت انتخاب آغاز تصمیم سازی و تاثیر گذاری بر دیگران و سایر ملت ها و کشورها است و از دست دادن قدرت انتخاب سر آغاز انفعال، تسلیم و راه دادن به کفار برای چیره شدن بر ذهن، روح، تن و وطن اسلامی است.
وی تاکید کرد: ما باید کاری انجام دهیم تا قدرت انتخاب کشورهای اسلامی متبلور و امت اسلامی و جهان اسلام در عرصه های بین المللی تصمیم ساز شود.
 

کلید واژه ها: دانشجویان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان دانشجویان الملل دوره دوره آموزشی دکتر دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :