همایش شرق‌شناسی و مطالعات ایرانی در هند برگزار می‌شود

۰۶ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۸۸۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۶۳۹
دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان و با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی 11 تا 13 اسفند ماه سال جاری در محل دانشگاه علیگر هندوستان برگزار می گردد.
 همایش شرق‌شناسی و مطالعات ایرانی در هند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این همایش که با هدف هم افزایی و تعامل با استادان و پژوهشگران برجسته بین‌المللی در حوزه شرق شناسی و مطالعات ایرانی برگزار خواهد شد، دارای دو محور ویژه و سمپوزیوم تخصصی در حوزه شرق شناسی، تاریخ و زبان فارسی با عنوان های «بررسی آثار، اندیشه های بیدل دهلوی» و «بررسی آراء و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی» است که در طی آن10 استاد برجسته از سراسر جهان به عنوان سخنرانان کلیدی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

این همایش که با همکاری موسسه سفیران فرهنگی مبین ایران و با همکاری دانشگاه دولتی هرات افغانستان و دانشگاه خجند تاجکستان و دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان دانشگاه ایلیا گرجستان، دانشگاه دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه الزهرا، رایزنی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان و بنیاد سعدی  از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در محل دانشگاه علیگر هند برگزار خواهد شد. ریاست این همایش به عهده پروفسور آذرمیدخت صفوی رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علگیر هند و استاد ادبیات فارسی این دانشگاه است و پروفسور اصغر دادبه، استاد دانشگاه وچهره ماندگار حوزه زبان و ادبیات فارسی ایران و جهان دبیر علمی این همایش می باشند.

بر اساس اعلام کمیته علمی معتبر و هیات داوران بین‌المللی این همایش از سراسر جهان بررسی و پذیرش مقالات پژوهشگران را به عهده خواهند داشت. این کنفرانس دارای دبیرخانه در کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان می باشد که دبیرخانه مرکزی آن در ایران قرار دارد.

همچنین کارگاه آموزشی «آموزش تاریخ، تمدن و نسخه‌شناسی درهند» نیز در این همایش برای علاقه مندان برگزار می گردد.

هم اندیشی بین‌المللی در زمینه راهکارهای توسعه زبان فارسی در دنیای علم یکی از برنامه ها و محورهای مهم این همایش خواهد بود که به دو مقاله برتر ارائه شده در این بخش، لوح و تندیس تقدیر اهدا خواهد شد.

هم افزایی و تعامل با استادان و پژوهشگران برجسته بین‌المللی در همایش، ارائه گواهی نامه پذیرش معتبر علمی و بین المللی، ارائه مقاله در جایگاه بین المللی و توسط دانشگاه خارجی، ارائه گواهی حضور و گواهی ارائه مقاله، امتیاز علمی و کسب نمره کامل، انتشار چکیده مقالات در کتابچه همایش و مجموعه مقالات پذیرفته شده به صورت لوح فشرده، شرکت در کارگاه ، سمپوزیوم تخصصی و ارائه گواهی‌ نامه در صورت درخواست، امکان چاپ مقالات در ژورنال های تخصصی معتبر Scopus & ISI&ISC، امکان نمایه‌سازی مقالات در پایگاه های استنادی معتبر داخلی و خارجی و... از جمله امکاناتی هستند که در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  به پایگاه اینترنتی www.adabiatfarsi.com مراجعه کنند و از کانال تلگرام Telegram.me/indiaconference  آخرین اخبار و اطلاعات کنفرانس را دنبال نمایند.


نظر شما :