دبیرخانه دائمی علوم انسانی و اجتماعی شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۸۸۲۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۸۹
نشست مشترک رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با رئیس شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره در محل دفتر رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دبیرخانه دائمی علوم انسانی و اجتماعی شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه که با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، دبیر جدید هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، دکتر علی اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان سازی شورای دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، رئیس پژوهشکده تحول دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد درباره مسائل مهمی نظیر تاسیس خانه ملی گفت و گوی آزاد و تمرکز بیشتر شورای تخصصی در دانشگاه  تبادل نظر شد. 
در ابتدای جلسه دکتر معتمدی نکاتی را در خصوص اهمیت تحول در علوم انسانی و رسالت این دانشگاه به عنوان مرجعیت در علوم انسانی و اجتماعی کشور به منظور حل مسائل و مشکلات بیان کرد و گفت: تهیه سند راهبردی برای هدفمند شدن برنامه های دانشگاه در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و پاسخگویی به مسائل و مشکلات ضرورت دارد. همچنین بر لزوم همکاری‌های بیشتر تاکید کرد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ضمن قدردانی از همکاری‌های دانشگاه علامه طباطبائی در طول هفده و هجده سال بیان کرد: این دانشگاه نماد علوم انسانی و اجتماعی کشور است. این شورا در نظر دارد با برگزاری کرسی ها و جلسات مناظره به تبیین و تحلیل نظریه های انقلاب اسلامی بپردازد. با توجه به پیشتاز بودن دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری بیش از ۴۲۰ کرسی نظریه پردازی امیدواریم با همکاری این دانشگاه به تحقق این مهم دست یابیم. هیئت این آمادگی را دارد که در مورد کارگروه های تخصصی و همچنین شوراهای تخصصی اختیارات بیشتری را به دانشگاه علامه طباطبائی واگذار کند.
دکتر حسین پور نیز در ادامه گزارشی از کرسی های ترویجی و تخصصی ارائه داد. همچنین دکتر فاتحی دهاقانی نیز در خصوص برنامه های آینده این پژوهشکده در جهت هم پیوند کردن و همراه کردن با کرسی های ترویجی و موضوع تحول علوم انسانی نکاتی را بیان کرد. 
دکتر سیدجلال الدین دهقانی فیروز آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در بخش دیگری از این نشست به نکاتی در مورد شورای تخصصی و نحوه همکاری‌ که با کمیته دستگاهی در دانشگاه علامه طباطبائی دارد، اشاره کرد.
دکتر علی اکبر نکاتی را در رابطه با پیشنهادهای رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص خانه ملی گفت و گوی آزاد بیان کرد.
وی گفت: یکی از پیشنهادها در مورد کرسی های گفتمان سازی است. منظور از این کرسی ها این است که نظریه پردازان،  نظریه های خود را در جاهای مختلف ارائه دهند و دانشگاه به عنوان مبدا نظریه پرداز از آنها حمایت کند.
در این نشست مقرر شد دبیرخانه دائمی شورای علوم انسانی و اجتماعی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره این شورا  در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شود. همچنین با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاسیس «خانه ملی گفت و گوی آزاد» مقرر شد در خصوص راه‌اندازی این خانه با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی اقدامات اجرایی دنبال گردد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی علامه رئیس دانشگاه علامه علامه طباطبائی طباطبائی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دکتر


نظر شما :