دانشگاه علامه طباطبائی پیشتاز کاهش مصرف برق در غرب تهران شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۰:۳۶ کد : ۱۸۷۷۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۴۲
با برنامه‌ریزی و کنترل مصرف انرژی، دانشگاه علامه طباطبائی پیشتاز کاهش مصرف برق در غرب تهران شد.
دانشگاه علامه طباطبائی پیشتاز کاهش مصرف برق در غرب تهران شد

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی درباره ارائه راهکارهای موثر، جهت مدیریت مصرف برق با حضور دکتر رضا صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر حسین قاسمی، مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق تهران در مرکز توزیع وزارت نیرو برگزار شد. 
دکتر صابری در این نشست از ارائه راهکارهای مناسب و برگزاری نشست های تخصصی، همکاری، تعامل و ارج نهادن به علم و پژوهش و مراکز دانشگاهی توسط شرکت توزیع تهران بزرگ قدردانی کرد و خواستار همکاری های دوجانبه و برنامه ریزی های بلند مدت جهت گذر از دوره اوج مصرف در سال های آینده شد. 
وی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی راهکارهای مدیریت مصرف برق را اجرایی کرده و همکاری لازم را برای کاهش مصرف برق با شرکت توزیع برق تهران داشته است.
دکتر قاسمی نیز در  این نشست با اعلام اینکه دانشگاه علامه طباطبائی، جزو دانشگاه هایی است که با تنظیم و بهینه کردن مصرف، در زمینه کاهش مصرف برق در غرب تهران موفق بوده و کمک بسیاری به وزارت نیرو کرده است، افزود: از مهمترین رسالت های این شرکت، ارائه خدمات مطلوب و تأمین برق پایدار برای مشترکین پایتخت است که این مهم با فرهنگ‌سازی و مصرف صحیح انرژی در سطح جامعه و ارتقا دانش و آگاهی در شکل گیری بهینه افکار عمومی توسط مراکز آموزش عالی امکان پذیر می شود.
وی با قدردانی از دانشگاه علامه طباطبائی برای همکاری در صرفه جویی مصرف انرژی، گفت: رسیدن به پیک گرما در تهران، باعث افزایش مصرف برق شده است و نکاتی در این زمینه وجود دارد. هماهنگی هایی با دانشگاه، جهت ساعت روشن کردن دستگاه های سرمایشی و پرمصرف برق انجام و تغییراتی در زمان روشن و خاموش کردن دستگاه ها اعمال شد و بازه زمانی روشن بودن این دستگاه ها کاهش یافته است.
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق تهران ضمن ارائه راهکارهای موثر در خصوص کاهش مصرف برق دانشگاه ها بر اساس قوانین مصوب، بیان کرد: راهکارهایی ازجمله تعویض چراغ های قدیمی با چراغ های ال ای دی جدید به عنوان اقدامات آتی پیشنهاد می‌شود. بر اساس هماهنگی های انجام شده با بخش توزیع، وزارت نیرو نموداری از مصرف برق روزانه و هفتگی دانشگاه ارائه می دهد که بر این اساس ساعت های پیک مصرف شناسایی و با برنامه ریزی، کنترل مصرف انرژی با دقت بیشتری انجام می شود.

کلید واژه ها: مصرف کاهش مصرف مصرف برق برق توزیع برق شرکت توزیع برق کاهش مصرف برق برق تهران دانشگاه دانشگاه علامه


نظر شما :