رئیس دانشگاه علامه طباطبائی:

زمان تحول علوم انسانی فرا رسیده است

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۱:۳۹ کد : ۱۸۷۶۵ خبر روز
تعداد بازدید:۴۸۱
هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی به منظور گفت و گو و تبادل نظر در خصوص تحول در علوم انسانی با دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم دیدار کردند.
زمان تحول علوم انسانی فرا رسیده است


دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های دانشگاه، بر همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت: موضوع تحول در علوم انسانی با رویکرد ها و ابعاد مختلف در دانشگاه علامه طباطبائی تبدیل به گفتمان علمی شده است. این کار سنگین و در درازمدت قابل انجام است به همین دلیل نیاز به همکاری و اظهار نظر استادان دانشگاه و حوزه داریم.
وی با بیان اینکه علوم انسانی باید مبتنی بر هستی شناسی اسلامی باشد و مفاهیم عمیق فرهنگ اسلامی را منتقل کند، افزود: با توجه به تحولات سال های بعد از انقلاب و تربیت نیروهای متخصص با استفاده از مبانی اسلامی، الان زمان تحول علوم انسانی فرا رسیده است.


آیت الله محسن اراکی، دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز گفت: هنوز مجموعه جامعی از علوم انسانی اسلامی تولید نشده است و این کار بزرگی است که دانشگاه علامه طباطبائی و دانشمندان آن باید تلاش کنند تا این کار انجام شود. کار جدی در این زمینه مقدماتی دارد و راهی طولانی باید طی شود. برای افزایش سرعت به نتیجه رسیدن، باید کارگروه مدیریت تولید علوم انسانی تشکیل شود.
وی ادامه داد: استخراج و تنظیم پرسش های بنیادی در حوزه علوم انسانی با کمک متخصصان، تاسیس مبانی و پاسخ به پرسش های مطرح شده و گردآوری انتقادی همه فعالیت های علما و دانشمندان این حوزه و رسیدن به یک نظریه واحد، برخی از کارهایی است که کارگروه مدیریت تولید علوم انسانی می تواند انجام دهد.


آیت‌الله محمود رجبی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم نیز در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی ضمن معرفی فعالیت‌های بخش‌های مختلف و مراکز وابسته به مؤسسه و دستاوردهای آموزشی و پژوهشی آن، بر انجام همکاری های مشترک با دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد.

کلید واژه ها: علوم تحول علوم علوم انسانی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی انسانی تحول علوم انسانی علامه علامه طباطبائی


نظر شما :