برگزیدگان ششمین جشنواره رویش دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و تقدیر شدند

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۸۷۱۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۶۳
آیین پایانی ششمین جشنواره رویش دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.
برگزیدگان ششمین جشنواره رویش دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و تقدیر شدند


به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که به صورت مجازی در این آیین حضور پیدا کرد، ضمن تبریک عید غدیرخم، گفت: امیدوارم این مناسبت بهانه ای برای آشنایی هر چه بیشتر باشخصیت حضرت مولا علی(ع) باشد. حضرت علی(ع)، شخصیت منحصر به فردی در طول تاریخ است که هر کس با هر عقیده و هر نگاهی با آن آشنا شده، در مقابل او سر تعظیم فرود آورده است و این افتخاری برای ما مسلمانان است که شخصیت والایی چون حضرت علی(ع) داریم.
وی ادامه داد: از همه دانشجویان درخواست می کنم در اولین فرصت که فراهم شد تلاش کنند با نهج البلاغه آشنا شوند. وقتی با نهج البلاغه مواجه می شویم و به حکمت ها و نامه هایی که در آن آمده  است دقت می کنیم، متوجه می‌شویم کلامی متعالی و فوق توان بشر است. نهج البلاغه از نعمت های بزرگی است که ما به عنوان یک سرمایه فرهنگی در اختیار داریم و امیدوارم بتوانیم آن را ترویج کنیم تا با شخصیت امام علی علیه السلام بیشتر آشنا شویم.
دکتر معتمدی با قدردانی از همه حاضران در جلسه، گفت: کانون های فرهنگی بستری فراهم می کند تا دانشجویان بر اساس علاقه بتوانند استعدادهای خود را نشان دهند. در کانون های فرهنگی، برای ما قاعده هرم و نوک هرم، هر دو مهم است. قاعده هرم یعنی اینکه کانونی تشکیل شود و فعالیت کند. جدا از حضور در رقابت ها خود آن کانون چون بستری برای فعالیت فرهنگی دانشجویان محسوب می شود، مهم است. امیدوارم کانون های فرهنگی دانشگاه روزبه‌روز فعال تر و قوی تر شوند تا بتوانیم از این طریق فضای فرهنگی دانشگاه را ارتقا دهیم.
وی افزود: نوک هرم هم یعنی وقتی کانون های دانشگاه در رقابت با کانون‌های دانشگاه‌های دیگر، شایستگی‌های خود را نشان می‌دهند، برای ما بسیار ارزشمند است. این رقابت ها نشان می دهد کسانی که در زمینه های فرهنگی فعالیت می‌کنند بیشتر و بیشتر با استعدادها و قابلیت های خود آشنا شده اند. امیدوارم دانشجویان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و ما نیز بتوانیم با کمک دانشجویان، فضای دانشگاه را به سمت یک فضای علمی و فرهنگی سوق دهیم.
در ادامه این مراسم، دکتر معصومه اسمعیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: خرسندیم از اینکه جوانانی داریم که در همه صحنه‌ها، دارای هنر، انگیزه، فکر و عمل هستند. دانشگاه حتی در روزهای تعطیل نیز پناهگاهی برای دانشجویان است تا با دست به دست هم دادن هویت ملی خود را معرفی کنند و بگویند که من افتخار می‌کنم یک ایرانی هستم.
وی ادامه داد: این تنها دلگرمی، ارزش و تنها پایگاهی است که مردم یک ملت آن را آرزو می‌کنند و می‌خواهند که جوانان این را درک کنند تا برای ماندگاری هویت خود، برای تمایز قائل شدن بین آنها و ملیت های دیگر تلاش کنند و بودن خود را به اثبات برسانند. خوشحالم در جمع کسانی هستم که این درک را دارند تا با هنر و استعداد خود، ایرانی بودن خود را به اثبات برسانند.
در بخش دیگری از این مراسم، اسامی نفرات برتر و کانون های برگزیده به صورت زیر اعلام و از آنها تقدیر شد.
برگزیدگان حوزه فردی:
 برگزیده حوزه ادبی جشنواره، شاخه شعر کلاسیک: حسن علی تبار
شایسته تقدیر شاخه شعر کلاسیک: فاطمه زاهدی و نیلوفر بختیاری 
برگزیده حوزه ادبی جشنواره، شاخه شعر نو: حسین موحدی شکیب
برگزیده حوزه ادبی جشنواره، شاخه نثر ادبی: حسین موحدی شکیب
شایسته تقدیر شاخه نثر ادبی: محبوبه عبدالهی 
برگزیده حوزه ادبی جشنواره، شاخه ترانه: نیلوفر بختیاری
برگزیده حوزه ادبی جشنواره، شاخه داستان کوتاه: محمد رضایی پور
شایسته تقدیر شاخه داستان کوتاه: طیبه علیزاده و سعید سرای لو 
برگزیده حوزه موسیقی جشنواره، شاخه تک نوازی سازهای جهانی: سینا اثنی عشری
شایسته تقدیر شاخه تک نوازی سازهای جهانی: هستی میقاتی
برگزیده حوزه موسیقی جشنواره، شاخه تک نوازی سازهای ایرانی: امیرعلی علائی
برگزیده حوزه گویندگی و اجرا جشنواره، شاخه گویندگی: سمیرا علیلو 
شایسته تقدیر شاخه گویندگی: محمد رضایی پور و نسرین خدابنده لو 
برگزیده حوزه گویندگی و اجرا جشنواره، شاخه اجرا: نیکا شمس کلائی
شایسته تقدیر شاخه اجرا: سارا دانشمند
برگزیده حوزه گویندگی و اجرا جشنواره، شاخه دکلمه: فاطمه زاهدی
شایسته تقدیر شاخه دکلمه: محبوبه عبدالهی و سارا علیلو 
برگزیده حوزه صنایع دستی جشنواره، شاخه مصنوعات سفالی: فائزه فرهادی فر
برگزیده حوزه صنایع دستی جشنواره، شاخه مصنوعات پارچه ای: فاطمه زهرا حبیب
برگزیده حوزه هنرهای تجسمی جشنواره، شاخه خوشنویسی: ستاره علیزاده
برگزیده حوزه هنرهای تجسمی جشنواره، شاخه نقاشی: ملیحه جعفری
شایسته تقدیر بخش نقاشی: فاطمه جلالی 
برگزیده حوزه هنرهای تجسمی جشنواره، شاخه پوستر: علی احمدی
برگزیده حوزه هنرهای تجسمی جشنواره، شاخه تصویرسازی: محبوبه عبدالهی
برگزیده حوزه عکس جشنواره، شاخه عکس: محمدرضا خوش نیت
شایسته تقدیر بخش عکس: به مهدی حسنوند
برگزیده حوزه چندسانه ای جشنواره، شاخه پویانمایی(انیمیشن): سید علی میرقیداری
برگزیده حوزه چندسانه ای جشنواره، شاخه پادکست: حسین موحدی شکیب
برگزیده حوزه مسئولیت اجتماعی، شاخه مسئولیت اجتماعی: مبینا ترکمن
شایسته تقدیر شاخه مسئولیت اجتماعی: پیمان مام شریفی

برگزیدگان حوزه گروهی :
برگزیده حوزه کانون های اجتماعی: کانون خیریه
برگزیده حوزه کانون های ادبی و هنری: کانون گویندگی و اجرا
کانون برتر دانشگاه : کانون مهدویت

گفتنی است ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش، ویژه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبائی در بخش‌های فردی و گروهی، به منظور شناسایی و معرفی استعدادها و خلاقیت‌های دانشجویی در حوزه فرهنگی و هنری، معرفی و تقدیر از کانون‌های فرهنگی و دانشجویان برتر و فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تحقق اهداف و ارتقای جایگاه و نقش کانون‌های فرهنگی دانشجویان در دانشگاه، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ترویج فعالیت های گروهی داوطلبانه و بالا بردن روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی برگزار شد.
هنرهای تجسمی، ادبی، عکس، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، موسیقی، صنایع دستی، ایده پردازی، دکلمه‌خوانی و گویندگی و اجرا، مسئولیت اجتماعی فردی و همچنین تئاتر، فیلم، چند رسانه‌ای، موسیقی و مسئولیت اجتماعی گروهی و بخش استعدادهای کانونی ویژه دانشجویان ورودی 99 و 1400، از بخش های رقابتی این جشنواره بود.
همچنین جایزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، به‌منظور ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تجلیل از دانشجویان برای فعالیت‌های امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی به دانشجویان و کانون های برتر در این بخش اعطا شد.

کلید واژه ها: شاخه جشنواره شاخه تقدیر شاخه شایسته تقدیر شاخه حوزه ادبی جشنواره شاخه ادبی جشنواره شاخه هنرهای تجسمی جشنواره شاخه تجسمی جشنواره شاخه اجرا جشنواره شاخه گویندگی اجرا جشنواره شاخه


نظر شما :