حضور سفیر کشور پرتغال در دانشگاه علامه طباطبائی

۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۸۶۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۸۸
سفیر کشور پرتغال در ایران، ضمن بازدید از دانشگاه علامه طباطبائی، با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
حضور سفیر کشور پرتغال در دانشگاه علامه طباطبائی


به گزارش روابط عمومی، کارلوس کاستا نوش، سفیر کشور پرتغال در ایران، ضمن ابراز خرسندی برای حضور در دانشگاه علامه طباطبائی بر گسترش همکاری های علمی و آموزش زبان پرتغالی در ایران تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که همکاری‌های خود را در چارچوب قراردادهای علمی و فرهنگی دو دانشگاه اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در تدریس باکیفیت زبان های خارجی، دانشگاهی نام آشنا است، ادامه داد: زبان پرتغالی زبان مهمی است که از لحاظ بین المللی جایگاه ویژه ای دارد و 9 کشور به طور رسمی با این زبان صحبت می کنند. کشور ایران از لحاظ فرهنگی و بین المللی در جهان جایگاه مهمی دارد به همین دلیل علاقه مند هستیم که زبان پرتغالی به طور مستمر در ایران تدریس شود.
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این دیدار با بیان اینکه به اهمیت فراگیری زبان پرتغالی آگاه هستیم، گفت: فراگیری این زبان می‌تواند برای ایرانیان مفید و موثر باشد. برای ما مهم است که از طریق زبان با فرهنگ کشورهای پرتغالی زبان ارتباط نزدیک برقرار کنیم و تبادل فرهنگی داشته باشیم.
وی بیان کرد: در دانشگاه علامه طباطبائی زبان های مختلفی همچون زبان‌های روسی، ترکی استانبولی، انگلیسی، فرانسوی و چینی تدریس می شود که همه این زبان ها حداقل در یک دوره چهارساله و مقطع کارشناسی آموزش داده می شوند، بنابراین هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید برای یک دوره چهار ساله باشد. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی این دانشگاه را برای آموزش زبان پرتغالی در مقطع کارشناسی و یک دوره چهارساله، با شرط همکاری سفارت پرتغال در تامین استاد و کمک در تهیه محتوای درسی اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی زبان پرتغالی حداقل به سه استاد ثابت برای یک دوره چهارساله نیاز داریم. البته تلاش می‌کنیم دانش آموختگان زبان پرتغالی را نیز برای راه اندازی این دوره جذب کنیم.
سفیر پرتغال ضمن استقبال از راه اندازی دوره چهارساله زبان پرتغالی در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: سفارت آمادگی دارد در معرفی استادان واجد شرایط و تولید محتوای درسی و کتب آموزشی با این دانشگاه همکاری کند.

کلید واژه ها: زبان زبان پرتغالی پرتغالی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دوره دوره چهارساله طباطبائی علامه طباطبائی


نظر شما :