عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ / اینفوگرافیک

۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۸۶۶۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۹۵
۵۳ قرارداد حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در جهت هدایت و هدفمند کردن پژوهش‌های دانشگاهی و تبادل دانش و فن آوری با سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور، در دانشگاه‌ علامه طباطبائی درحال اجرا است.
عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ / اینفوگرافیک


به گزارش روابط عمومی، گروه پژوهش های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی در جهت هدایت و هدفمند کردن پژوهش‌های دانشگاهی و تبادل دانش و فن آوری با سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور، 53 قرارداد و تفاهم نامه علمی، پژوهشی با 35 سازمان دولتی و غیردولتی به ارزش بیش از 99 میلیارد ریال در سال 1400 به امضا رسانده که از این تعداد، 15 تفاهم نامه، با سازمان های اجرایی کشور منعقد شده است.
از اقدامات مهم دیگر این گروه برای فراهم ساختن بستر ارتباط بیشتر دانشگاه علامه طباطبائی با جامعه و صنعت، امضای تفاهم نامه های سه جانبه با شورای عالی عتف و سازمان های خارج از دانشگاه همچون بانک ملی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوائی ایران، سازمان صنایع دریایی و نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به ارزش بیش از 65 میلیون ریال است. 
گفتنی است گروه روابط دانشگاهی و سمینارهای بین المللی معاونت پژوهشی دانشگاه از سال ۱۳۷۲ که اولین تشکیلات مصوب دانشگاه ابلاغ شده تا سال ۱۳۹6 با همین نام به کار خود ادامه داد. از سال 1396 با توجه به افزایش وظایف و فعالیت های دانشگاه در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، گروه روابط دانشگاهی و سمینارهای بین الملل به گروه پژوهش‌های کاربردی ذیل مدیریت امور پژوهشی تغییر کرد. هدف اصلی این مجموعه افزایش اثر بخشی پژوهش‌های دانشگاهی بر صنعت، جامعه و زندگی شهروندان است.
تدوین راهبردها و برنامه ‏های لازم پیرامون مشارکت سازنده با سازمان‏ ها و مؤسسات در راستای اجرای پژوهش‌های تقاضا محور، بررسی نظرات و راهکارهای کارگروه های تخصصی در خصوص طرح های کلان عتف و ارائه پیشنهادهای لازم به معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های اولویت دار و تقاضا محور با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه و متخصصان کشور، همکاری با سازمان ها در اجرای برنامه سیاستی آن ها مبنی بر حمایت از پایان نامه ها/رساله ها با موضوع مرتبط با نیازهای اعلام شده از سوی آن‏ها، اجرای فرایند اعطا و اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخلی دانشجویان دکتری، بررسی و تدوین سیاست ها و راهبردهای مناسب برای اصلاح وضعیت واحدهای پژوهشی و ارائه پیشنهاد های مناسب برای تغییر، ساخت، اساسنامه تعداد و وظایف گروه های پژوهشی و بررسی موضوعات مرتبط برای طرح در شورای پژوهشی دانشگاه، بررسی درخواست های نیاز دانشگاه و جامعه به واحدهای پژوهشی جدید، مطالعه تطبیقی پیرامون واحدهای مشابه در سایر دانشگاه ها و وزارت خانه ها، طراحی ارتباط مؤثر بین واحدهای پژوهشی و مدیریت امور پژوهشی برخی از وظایف گروه پژوهش های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی است.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی پژوهشی واحدهای پژوهشی گروه گروه پژوهش گروه پژوهش کاربردی پژوهش پژوهش کاربردی


نظر شما :