پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میشود
به گزارش روابط عمومی، دکتر فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این همایش با چهار دوره برگزار شده پیشین، دو وجه تمایز دارد. نخست اینکه این دوره از همایش به صورت بین المللی برگزار می شود و صاحب نظران برجسته بسیاری از کشورهای مختلف مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند. دومین وجه تمایز پنجمین همایش روانشناسی تربیتی که بسیار هم مهم است، مداخله محور بودن آن و عبور از مرز نظری است. اهمیت مداخلات روانی – تربیتی در ارتقای سلامت روان جامعه موجب شد تا پنجمین دوره همایش با تاکید بر این مداخلات برگزار شود.
وی با اشاره به استقبال پژوهشگران و صاحب نظران از همایش های پیشین، گفت: سخنرانان مطرحی از دانشگاه های داخلی و خارجی، همچون «اوی کاپلان، رئیس دپارتمان روان شناسی تربیتی APA»، «هوارد گاردنر، استاد دانشگاه هاروارد»، «مایکل پوزنر، استاد دانشگاه اورگان آمریکا»، « آنتونی پولیافیکو، استاد دانشگاه کامبیا آمریکا» در پانل های تخصصی سخنرانی خواهند کرد. همچنین کارگاه های آموزشی و غرفه های دستاوردهای علمی و پژوهشی در حاشیه این همایش بین المللی بر پا خواهد شد. دانشجویان و علاقه مندان می توانند با شرکت در پنجمین همایش روانشناسی تربیتی از اطلاعات به روز آن استفاده کنند.
دکتر درتاج اعلام کرد: پژوهشگران می توانستند با مراجعه به سایت همایش به آدرس www.confedupsy.ir ضمن ثبت نام نسبت به ارسال چکیده مقالات خود در محورهای روش شناسی طراحی و ساخت مداخلات روانی-تربیتی نقش نگاری مداخله، آسیبشناسی ساخت بستهها و پروتکلهای مداخلهای در پایان نامه و رساله های دانشجویی، مداخلات روانی-تربیتی در برنامه های درسی دانشگاهی، ملاحظات روش شناختی انواع مداخلات بر اساس رویکرد، مسائل تشخیص و ارجاع دهی اختلالات در مدرسه، نقش مشاور و روان شناس مدرسه در ارائه هدفمند خدمات سلامت روان در مدرسه، نقش معلمان در تشخیص به هنگام، ارجاع دهی و مشارکت در اجرای مداخلات، توسعه و کاربست مداخلات خود یاری برای جبران، درمان و ارتقا، مداخلات مدرسه مبنا برای کودکان نیازهای ویژه، انواع مداخله (ارتقایی، جبرانی و توانبخشی)، مداخلات بهداشت روانی در مدارس (سه حلقه بهداشت روانی)، کاربرد و روش شناسی توان بخشی شناختی در اختلالات مدرسه مبنا، مداخلات بر اساس حوزه اختلالات (یادگیری، تحولی و ...)، مداخلات تحصیلی (اهمال کاری، کمال گرایی و ...)، تشخیص به هنگام و غربالگری اختلالات در مدرسه، مداخلات ارتقایی در شایستگی های هیجانی اجتماعی، استفاده از فناوری در توسعه و اجرای مداخلات و مداخلات انگیزشی برای دانش آموزان، متخصصان، والدین و معلمان اقدام کنند.
وی افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات و مقالات تا 15 خردادماه 1401 بود که مقالات پذیرفته شده در مجموعه مقالات همایش منتشر و مقالات برگزیده این رویداد بین المللی در فصلنامه علمی پژوهش چاپ می شود. همچنین در این همایش برای نخستین بار «جایزه دکتر علی دلاور» به پایان نامه ها و رساله های دکتری برتر اهدا می شود.
نظر شما :