در راستای تحقق برنامه راهبردی دانشگاه، اختیارات اداری و مالی به دانشکده ها واگذار می شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۸۴۱۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۹۵
جلسه مشورتی رئیس دانشگاه با روسای دانشکده ها در خصوص عملیاتی شدن بودجه ریزی برنامه راهبردی دانشگاه برگزار شد.
در راستای تحقق برنامه راهبردی دانشگاه، اختیارات اداری و مالی به دانشکده ها واگذار می شود

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه مشورتی رئیس دانشگاه با روسای دانشکده ها در خصوص عملیاتی شدن بودجه ریزی برنامه راهبردی دانشگاه با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر رضا صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر کامران شیوندی، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی، دکتر محسن حبیبی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و روسای دانشکده ها،  24 خرداد ماه در محل سالن اجتماعات ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر داوود حسین پور، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری و مسئول تیم سند راهبردی دانشگاه با ارائه گزارشی از روند اجرایی سند راهبردی دانشگاه، اعلام کرد: در این مرحله از سند راهبردی به فرایند عملیاتی شدن برنامه ها و مسائل مالی و بودجه بندی رسیدیم. 
وی با بیان اهمیت تقویت برخی از دانشکده ها بیان کرد: سیاست گذاری ها و جهت گیری فعالیت های پژوهشی باید به نحوی باشد که نظارت عالی پژوهش و انجام فرآیند ها مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این میان تقویت بخش اداری مالی اداری و مالی دانشکده بسیار حائز اهمیت است. همچنین بخش اداری و مالی در دانشکده هایی که درصد جمعیت بیشتری از اعضای هیئت علمی در آن مشغول به کار هستند، تقویت می شود. سیستم کنترل پروژه و نظارت دقیق و پایش در انجام فرآیندها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید این مهم با فرآیند ارتقا و ترفیع اعضای هیئت علمی گره بخورد تا ضمانت اجرایی بالاتری داشته باشد.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری با بیان رویکرد مشارکتی در اجرای این مرحله، افزود: در این گام نیز همچون تدوین سند راهبردی از مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشکده ها بهره خواهیم برد و این امکان و اختیار به دانشکده ها داده می‌شود که خود امکان هزینه کرد داشته باشند و بر این اساس سرعت انجام فرآیند ها در دانشکده ها افزایش می یابد.
در ادامه آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه، ضمن تایید محاسن تمرکز زدایی در انجام فعالیتهای مختلف دانشگاه، تاکید کردند که این اتفاق مهم و مبارک نباید موجب کاهش کیفیت کارها و امور پژوهشی دانشگاه باشد. برای تحقق این مسأله لازم است همه جوانب کار از پیش سنجیده شود. در ضمن مشخص گردد که چه سطح از فعالیت‌ها در دانشکده و چه سطحی در ستاد دانشگاه به انجام خواهد رسید.

 در ادامه دکتر صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع، با اعلام اینکه از این پس، بودجه ریزی در دانشگاه بر اساس سند برنامه راهبردی انجام می شود و اختیار هزینه کردها به دانشکده ها تفویض می شود، افزود: ضرورت دقت در فرآیندهای اداری مالی بسیار اثرگذار و پرفایده است بنابراین واگذاری اختیارات و نظارت عالی بر فعالیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سپس رؤسای دانشکده ها ضمن تأیید و تأکید بر وجوه مثبت این تصمیم کم نظیر دانشگاه در دوران کنونی مدیریت، به لزوم تقویت بخش مدیریت مالی دانشکده ها و همچنین فراهم آوری نظام کنترل و پایش طرح‌ها و درنظر گرفتن نظارت کیفی در دانشکده ها اشاره کردند.

در پایان این نشست دکتر معتمدی نیز با ضروری دانستن تقویت بخش اداری و مالی دانشکده ها، گفت: برای انجام و اجرایی شدن سند راهبردی در دانشگاه، افزایش اختیارات در دانشکده‌ها لازم است. همچنین اشاره کردند که لازم است از نظر تجهیزات و مسائل زیرساختی دانشکده ها تا حد امکان مجهز شوند و تمام موارد نیاز برای همه دانشکده ها فراهم آید.
در انتها قرار شد این تصمیمات در اولین جلسه شورای دانشگاه تصمیم گیری شود.

 


نظر شما :