با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی انجام شد:

قدردانی از برگزیده های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه در چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۴:۱۰ کد : ۱۸۴۰۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۶۰
آیین قدردانی از برگزیده های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت، سه شنبه، ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.
قدردانی از برگزیده های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه در چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت

به گزارش روابط عمومی، آیین قدردانی از برگزیده های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر معصومه اسمعیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر محمدعلی مومنی ها، مدیر فرهنگی دانشگاه و جمعی استادان مشاور و دبیران انجمن های علمی دانشجویی، ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر معتمدی با ابراز خرسندی برای حضور در جمع دانشجویان فعال انجمن های علمی دانشجویی، گفت: این فرصت را برای گفت و گو و آشنایی با دیدگاه های هم مغتنم می شماریم. امیدوارم مطالبی که در این جلسه گفته می شود فقط صرف گفتن نباشد و برای به نتیجه رسیدن آنها، برنامه ریزی و تلاش کنیم.
وی خاطر نشان کرد: دانشجو، محور جدی و اصلی دانشگاه است و همه فضای فیزیکی و محیط دانشگاه، کارکنان، نیروی انسانی و استادان، بودنشان وقتی موضوعیت پیدا می‌کند که دانشجو حضور داشته باشد. همه با هم باید کمک کنیم، این نسل جوان که تحت عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شود به آنچه استعداد و استحقاقش را دارد، برسد.
دکتر معتمدی ادامه داد: یکی از محوری ترین بخش های فرآیند دانشجویی و پیشران حرکت دانشجویی در فضای دانشگاه، انجمن های علمی هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. ما در دانشگاه علامه طباطبائی از ماه های گذشته تلاش کردیم یک برنامه راهبردی برای دانشگاه طراحی کنیم. در این برنامه یکی از موضوعات مهم این است که دانشگاه علامه طباطبائی در کشور مرجعیت علوم انسانی پیدا کند. همچنین دانشگاه از لحاظ آموزشی، پژوهشی، بین المللی، فرهنگی و اجتماعی بتواند به جایگاه مطلوبی دست یابد تا از این طریق به بالا رفتن منزلت علوم انسانی در جامعه کمک کنیم.
وی با بیان اینکه اصلی ترین کار دانشگاه، کار علمی است، افزود: چیزی که باعث ضعف علوم انسانی شده است این است که ما قدرت تولید علوم انسانی را پیدا نکرده‌ایم. ما نتوانسته ایم علوم انسانی بومی و کاربردی تولید کنیم و آن را با جامعه و مسائل اجتماعی پیوند زنیم. با راه اندازی مراکز رشد، کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت در دانشکده‌های علوم انسانی تلاش می کنیم تا این دانش در جامعه مسئله محور و اثربخش شود. نیروی جوان و مستعدی داریم که باید از ظرفیت این نیرو در جهت تولید علوم انسانی کاربردی استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: راهکار این مسئله در دست دانشجویان است. آنها می توانند متناسب با تخصص و انرژی خود در جهت علمی شدن فضای دانشگاه به ما کمک کنند. می توانیم با استفاده از ظرفیت دانشجویی و انجمن های علمی با دنیا ارتباط برقرار کنیم و به صورت مجازی از استادان برجسته برای حضور در برنامه های دانشگاه دعوت کنیم.
وی تاکید کرد: من به ظرفیت، توان و استعداد شما دانشجویان با تمام وجود اعتقاد دارم و مطمئن باشید که هر ایده علمی و نوآورانه ای که داشته باشید از آن حمایت می‌کنم. همه تلاش می‌کنیم تا حد امکان شرایطی را فراهم کنیم تا فضای دانشگاه  یک فضای علمی شود. این شرایط باعث می‌شود که هر استادی جرات نکند داوطلب ورود به دانشگاه علامه طباطبائی شود چرا که استاد باید اطلاعات داشته باشد و بتواند دانشجو را اقناع کند. این مطالبه ای است که من عنوان رئیس دانشگاه از شما دارم.
عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی بیان کرد: همه انجمن های علمی باید فعال تر شوند و هیچ رشته ای بدون انجمن علمی نباشد. هر ساختار و اقدامی که می‌تواند این انجمن ها را بارور کند وظیفه ما است. انجمن های علمی می توانند ایده های خود را با راهنمایی استاد مشاور به گروه تخصصی رشته خود انتقال دهند تا انقلاب علمی رقم بخورد.
وی در پایان با اشاره به اینکه اتفاقات بزرگ به دلیل حضور و فعالیت جوانان رقم می‌خورد، گفت: انقلاب اسلامی با حضور گسترده جوان ها رقم خورده است و هنوز هم این ظرفیت وجود دارد و شما می توانید به شکل خستگی ناپذیر و با علاقه‌مندی کامل این مسیر را ادامه دهید. امروزه کیفیت علمی مطرح است و بالابردن کیفیت علمی نیاز به تلاش شخصی دارد. علم حاصل فعالیت شما است. فضای دانشگاه علامه طباطبائی با تلاش شما باید فضای علمی و محل رفت و آمد استادان برجسته و کنشگران علمی باشد.
در ادامه این آیین دبیر دبیران و دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به گفت و گو و تبادل نظر با رئیس دانشگاه پرداختند و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارتقا جایگاه علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دست یافتن به عنوان قطب فرهنگی کشور مطرح کردند.
گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت، سوم خردادماه 1401 برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد. برگزیده های انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره بین المللی حرکت به شرح زیر است:

  • رتبه دوم حوزه انجمن برتر: انجمن علمی تکنولوژی آموزشی
  • رتبه دوم حوزه انجمن پویا: مدرسه بورس علامه
  • شایسته تقدیر اتحادیه علوم سیاسی کشور
  • مقام سوم حوزه دانشگاه برگزیده
  • شایسته تقدیر بخش ویژه: انجمن علمی اقتصاد انرژی و محیط زیست
  • شایسته تقدیر بخش ویژه: انجمن علمی حقوق خانواده
  • شایسته تقدیر در حوزه محتوای دیجیتال: انجمن علمی روزنامه نگاری

نظر شما :