افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مسابقات ورزشی دانشگاه های منطقه یک کشور

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۸۳۹۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۱۷
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خود در مسابقات ورزشی دانشگاه های منطقه یک کشور با کسب مدال های رنگارنگ و سهمیه حضور در پانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان ایران افتخار آفریدند.
افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مسابقات ورزشی دانشگاه های منطقه یک کشور

به گزارش روابط عمومی، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور خود در مسابقات ورزشی دانشگاه های منطقه یک کشور افتخار آفریدند. در این دوره از رقابت ها، تیم فوتسال دختران دانشگاه، مقام نخست، تیم کشتی آزاد و فرنگی با کسب چهار مدال طلا و برنز، رتبه دوم تیمی، تیم دومیدانی دختران دو مقام سوم، تیم بسکتبال دختران، رتبه سوم تیمی، تیم دومیدانی پسران دو مقام دومی، شناگران دانشگاه دو مقام دومی و تیم کاراته دختران نیز دومقام دومی را از آن خود کردند.
بر اساس این گزارش در رقابت های فوتسال دانشجویان دختر دانشگاه های منطقه یک کشور که باحضور 9 تیم از دانشگاه های سراسر کشور از 7 تا 13 خردادماه 1400، به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، برگزار شد، تیم دانشگاه علامه طباطبائی به مقام اول، تیم دانشگاه تهران به مقام دوم و تیم دانشگاه شهید بهشتی به مقام سوم دست پیدا کردند.
همچنین در مسابقات بسکتبال دختران که با حضور 10 تیم در دو گروه به صورت دوره‌ای از 8 تا 17 خردادماه 1401 به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، تیم‌های دانشگاه الزهرا، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبائی به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
مسابقات کاراته دانشجویان دختر دانشگاه های سراسری منطقه یک کشور نیز سه شنبه 10 خردادماه 1401 جهت کسب سهمیه المپیاد به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد که در این دوره از مسابقات، زهرا عسگری در وزن 68- و زهرا احمدی در وزن 68+ موفق به کسب مقام دوم شدند.
در مسابقات دومیدانی که 8 خردادماه 1401به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، در قسمت پسران کمال براتی در سه هزار متر پیاده روی و احمد جعفری ماهوک در دوی 800 متر مقام دوم را از آن خود کردند و موفق به کسب سهمیه پانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان ایران شدند. همچنین در قسمت دختران فاطمه ویسی در ماده 5 گانه و سارا رادی در ماده پرتاب وزنه آزاد به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافتند.
در مسابقات شنا نیز که به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شد. با توجه به حضور بازیکنان ملی پوش، امیرمهدی شجاعی، در شنای 100 متر کرال پشت و محمدامین کشاورز در ماده 50 متر قورباغه مقام دوم را کسب کردند.
در رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نیز دانشجویان ورزشکار دانشگاه علامه طباطبائی با کسب چهار مدال طلا و برنز، نتایج درخشانی رقم زدند. در این مسابقات رضا رضایی در وزن 57  کیلوگرم آزاد، مدال طلا، اشکان پورمهدی در وزن 85 کیلوگرم فرنگی، مدال طلا و در وزن 65 و 86 کیلوگرم آزاد، نیما امینی و حسین بهادر مدال برنز را از آن خود کردند. رضایی و پورمهدی با دریافت مدال طلا، موفق به کسب سهمیه حضور در پانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان ایران شدند.

 

کلید واژه ها: دانشگاه تیم دانشگاه میزبانی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی مقام مقام تیم تیم مسابقات کسب


نظر شما :