تبادل دانشجو میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های روسیه

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۸۲۴ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۶۰۰
در اجرای تفاهم نامه مشترک همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های روسیه تعداد 6 نفر از دانشجویان زبان روسی دانشگاه علامه طباطبائی، در حال گذراندن نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 در دانشگاه‌های روسیه در حال تحصیل در دانشگاه های روسیه می باشند.
تبادل دانشجو میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های روسیه

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در راستای اجرای تفاهم‌نامه‎های همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های فدراسیون روسیه، اقداماتی در قالب تبادل دانشجو در نیمسال دوم سال تحصیلی 95- 94 انجام شد که به موجب آن یک دانشجوی مقطع کارشناسی زبان روسی در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو واحدهای درسی خود را گذراند. در ادامه این همکاری‌ها تعداد دانشجویان اعزامی در نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 به 6 نفر افزایش یافته است. از میان این دانشجویان که همگی زبان آموزان زبان روسی دانشگاه علامه طباطبائی هستند، هم اکنون 5 دانشجو در انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی و یک دانشجو در دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو مشغول به تحصیل هستند. 

دانشگاه علامه طباطبائی نیز در اجرای تعهدات خود در قالب تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های روسیه میزبان گروهی از دانشجویان کارشناسی زبان فارسی روسیه در نیمسال دوم تحصیلی 96-95 خواهد بود. تعداد 5 دانشجو از دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، 10 دانشجو از انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی و 3 دانشجو از دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه در قالب این دوره آموزشی به تهران سفر خواهند کرد. 

لازم به ذکر است برنامه آموزشی این گروه با همکاری بنیاد سعدی اجرا خواهد شد. همچنین یک دانشجوی دکتری زبان فارسی انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی برای دوره یک ماهه دانش افزایی در ترم آتی میهمان دانشگاه علامه طباطبائی خواهد بود.


نظر شما :