در دیدار رؤسای دانشگاه علامه طباطبائی و دولتی سامرا تأکید شد:

ظرفیت‌های ارزشمند همکاری‌های علمی میان دانشگاه های ایران و عراق

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۸۲۳۳ خبر روز
تعداد بازدید:۹۳۰
رئیس دانشگاه دولتی سامرا در سفر به جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با رئیس و معاونان دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظرفیت‌های ارزشمند همکاری‌های علمی میان دانشگاه های ایران و عراق

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی به معرفی امکانات، تجهیزات و ظرفیت های این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی با 65 سال قدمت بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در ایران است. این دانشگاه در حال حاضر 11 دانشکده، 6 پژوهشکده و 5 مرکز پژوهشی دارد. همچنین  بیش از 13 هزار دانشجو و 550 عضو هیئت علمی در آن به تحصیل و انجام فعالیت های علمی مشغول هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی جزو دانشگاه های تراز اول کشور است و با بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور تفاهم نامه همکاری های علمی و بین المللی امضا کرده است، افزود: این دانشگاه آمادگی دارد در خصوص تبادل تجربیات علمی، پذیرش و تبادل استاد و دانشجو و زمینه های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه سامرا همکاری کند.
صباح العباس، رئیس دانشگاه سامرا نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه معتبر و شناخته شده، و اعلام آمادگی برای توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت این دانشگاه اعلام آمادگی کرد.
وی بیان کرد: وجود دانشگاه سامرا در شهر مقدس سامرا و ارتباط آن با زائران امامان عسکری و اقشار فرهنگی، ما را تشویق می کند هر چه بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی ایرانی به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی ارتباط داشته باشیم و از این ارتباط برای خدمت به زائران استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه سامرا، در ادامه به معرفی دانشگاه سامرا و رشته‌های این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه سامرا یک دانشگاه جامع دولتی است. 9 دانشکده دارد و رشته‌های آن در دو محور علوم پایه و علوم انسانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.
وی گسترش همکاری های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های عراق را با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: امیدواریم در این دیدار، زمینه افزایش همکاری‌ها میان دانشگاه سامرا و دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران، به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی فراهم شود.
 


نظر شما :