با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی دور دوم همایش میراث آندلس در اسپانیا برگزار شد

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۸۲۳ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۷۹۵
دور دوم همایش میراث آندلس با همکاری دانشگاه‌های علامه طباطبائی، دانشگاه سویا و مرکز سه فرهنگ در اسپانیا 26 و 27 آبان ماه سال جاری در شهر سوییا برگزار شد.
با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی دور دوم همایش میراث آندلس در اسپانیا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، دور دوم همایش «میراث آندلس» با مشارکت هیاتی از دانشگاه علامه طباطبائی به سرپرستی دکتر حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه و دکتر نجمه شبیری، مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه و چند نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه و با حضور اندیشمندان ایرانی و اسپانیایی در مرکز سه فرهنگ در شهر سویا اسپانیا برگزار شد.

دکتر نجمه شبیری، مدیرگروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه گفت: این کنفرانس بین المللی، دومین دور از کنفرانسی بود که در روزهای 17 و 18 نوامبر سال گذشته در ایران و در محل دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و امسال نیز با مشارکت دانشگاه سویا و مرکز سه فرهنگ در محل همایش‌های مرکز سه فرهنگ برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را توسعه همکاری های علمی در روش پژوهش بین فرهنگی و بین رشته‌ای تحقیقات مشترک برشمرد و اضافه کرد: تحقیق این‌که چگونه و کجا دیدار بین فرهنگ ایبریایی و ایرانی صورت گرفت و نفوذ متقابلی که این دو فرهنگ بر روی همدیگر در طول قرن‌ها داشتند است، بسیار ضروری به نظر می رسید و برگزاری این نشست زمینه‌های علمی هر دو فرهنگ که وارثان برخی از قدیمی ترین میراث های بشریت هستند را با حضور استادان و صاحبنظران دو کشور امکان پذیر و ممکن ساخت. 

دکتر شبیری با اشاره به روند برگزاری این نشست اضافه کرد: دور سوم این همایش سال آینده در شیراز برگزار خواهد شد. وی در خصوص انتشار مقالات ارائه شده در این همایش بیان داشت: مجموعه مقالات دور دوم از همایش «میراث آندلس» به سه زبان فارسی، اسپانیایی و انگلیسی و با همکاری دانشگاه‌های علامه طباطبائی، سویا و مرکز سه فرهنگ به چاپ خواهد رسید.

لازم به ذکر است در این همایش که با برگزاری ۸ پنل تخصصی همراه بود، مدیریت نشست‌های تخصصی این دوره به صورت مشترک بر عهده دکتر «امیلیو فرین» از دانشگاه سویا و دکتر نجمه شبیری از دانشگاه علامه طباطبائی بود و مراسم اختتامیه این همایش با سخنرانی دکتر حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به پایان رسید.


نظر شما :