رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیه نشست روسای دانشگاه های کشور عنوان کرد:

توسعه ملی در گرو حکمرانی دانش بنیان

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۸۲۲۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۴۶
فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی اگر دانش بنیان باشد، خطا را کاهش داده و منجر به توسعه پایدار می‌شود.
توسعه ملی در گرو حکمرانی دانش بنیان


به گزارش روابط عمومی به نقل از ایرنا: دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی روز دوشنبه در حاشیه نشست روسای دانشگاه های کشور در تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش بنیان، بر دانش بنیان بودن همه امور تاکید کرد و افزود: توسعه پایدار به معنای آینده دار بودن فعالیت ها است و اینکه گذر زمان و آینده نشان می دهد تصمیمات و اقدامات ما به درستی انجام شده است.
وی توسعه ملی جامعه را در گرو حکمرانی دانش‌بنیان دانست و گفت: فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی اگر دانش بنیان باشد، خطا را کاهش می دهد و منجر به توسعه پایدار می‌شود.
دکتر معتمدی با بیان اینکه دانش بنیان بودن امور به حکمرانی خوب نیز کمک می کند، اظهار کرد: در اداره امور باید از ظرفیت های علمی استفاده کنیم و جوانب تصمیمات خود را بسنجیم تا بتوانیم از منابع به صورت بهینه بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی در کشور است، گفت: بسیاری از فعالیت ها و تصمیمات در جامعه در گرو توجه به علوم انسانی است. همچنین امروزه پاسخ مسئله هایی مانند آسیب های اجتماعی در علوم انسانی است و صاحبنظران علوم انسانی با توجه به تخصص خود راه حل ها و توصیه های سیاستی به دستگاه های اجرایی ارائه می دهند.
گفتنی است، نشست روسای دانشگاه‌های کشور با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزارت عتف و روسای بیش از یکصد دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور با محوریت بررسی مسائل مختلف حوزه آموزش عالی، به مدت سه روز و به میزبانی دانشگاه تبریز از امروز آغاز شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانش دانش بنیان علوم علوم انسانی بنیان انسانی کشور


نظر شما :