در گردهمایی فاتحان پیروز مطرح شد:

اولویت قرار دادن فرمان جهاد تبیین در حوزه فرهنگی

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۸۱۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۸۹۴
بررسی و بازخوانی عوامل و علت های عملیات آزاد سازی خرمشهر می‌تواند به ما در نبردهای پیش رو همچون جنگ ترکیبی، جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ اقتصادی کمک کند تا این تهدیدها و جنگ ها را پشت سر بگذاریم.
اولویت قرار دادن فرمان جهاد تبیین در حوزه فرهنگی

به گزارش روابط عمومی، گردهمایی «فاتحان پیروز» به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، معاونان، استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی و سخنرانی دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی و آموزشی کشور، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، معاونت دانشجویی دانشگاه، بسیج اساتید و سازمان بسیج کارمندان برگزار شد.

دکتر مردانی در این مراسم با اشاره به اینکه، شهدا هم قبل از شهادت و هم بعد از شهادت نور افشانی می کنند و ما از برکت این نورافشانی بهره مند می شویم، گفت: یکی از حماسه بزرگ دوران معاصر و شاید بعد از اسلام، حماسه دفاع مقدس بود. فداکاری های بی بدیل خانواده ها، شهیدان و ایثارگری هایی اتفاق افتاد که نمونه های آن بعد از واقعه کربلا دیده نشده است.

وی بیان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بی‌بدیل ترین فصل های کتاب زرین دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر را می توانیم به عنوان یکی از نبردهای متحورانه رزمندگان در طول تاریخ بدانیم. رزمندگانی که با دست خالی به مقابله با دشمن تا دندان مسلح به پا خواستند. این عملیات با رمز یا فاطمه الزهرا جهان را به شگفتی وا داشت و تمام سرزمین‌های اشغال شده در این عملیات آزاد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی و آموزشی کشور با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس شرایط ژئوپلیتیکی منطقه را هم تغییر داد، افزود: در عملیات بیت المقدس شاهد جلوه مردانی بودیم که در غرب آسیا توانستند جغرافیایی غرب و شرق عالم را از نور اراده خود منور کنند و این موضوع بسیار مهم است که مردانی با دستان خالی ولی با اراده و امید در اوج استیلای دشمن پیروزی بزرگی آفریدند.

وی تاکید کرد: الگوبرداری از جزئیات این فتح بزرگ برای امروز و فردای ایران اسلامی می‌تواند راهگشا باشد. بررسی و بازخوانی عوامل و علت های عملیات آزاد سازی خرمشهر می‌تواند به ما در نبردهای پیش رو همچون جنگ ترکیبی، جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ اقتصادی کمک کند تا این تهدیدها و جنگ ها را پشت سر بگذاریم.

 دکتر مردانی با مهم دانستن موضوع فرهنگی و جنگ شناختی، اظهار کرد: دشمن جنگ فرهنگی را علیه جوانان ما در پیش گرفته است و ما هر روز شاهد تلفات سنگینی در این عرصه هستیم و نیاز است استادان به این نکته توجه کافی نشان دهند. امروز واقعیت‌ها و پیروزی‌های جامعه ما به حاشیه رانده می‌شود و وظیفه رسانه و مجموعه‌های فرهنگی به ویژه استادان است که این واقعیت ها و پیروزی ها را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به علت های پیروزی در دفاع مقدس، گفت: از مهمترین عوامل پیروزی، پیروی از فرمان های امام، تقوا، اتحاد همه نیروهای نظامی و انتخاب مدیران و فرماندهان شایسته بود. توجه به این ویژگی ها در بحث فرهنگی و نبرد با دشمن و دفاع مقدس در حوزه فرهنگی ضروری است. امیدواریم که همه به ویژه فرماندهان فرهنگی و جبهه شناختی با اولویت قرار دادن فرمان جهاد تبیین در تداوم راه شهدا کوشا باشیم تا بتوانیم وظیفه و رسالت سنگینی که در قِبال شهدا داریم ادا کنیم و پیام آنها را به سراسر دنیا منتقل کنیم.


نظر شما :