معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم:

دانشجویان بین‌الملل نقش دریچه‌هایی علمی، فرهنگی و سیاسی را میان کشورهای دوست بازی می کنند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۵ کد : ۱۸۰۷۰ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۹
دانشجویان بین الملل نقش دریچه‌هایی را بازی می‌کنند که وقتی به هر دلیلی درهای کشورهای دوست و برادر به روی همدیگر بسته شد از طریق تبادلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زمینه را برای ارتباط و باز کردن درها، فراهم کنند.
دانشجویان بین‌الملل نقش دریچه‌هایی علمی، فرهنگی و سیاسی را میان کشورهای دوست بازی می کنند

به گزارش روابط عمومی، دکتر سلمان‌پور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی که در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت:‌ برای من افتخاری است که در جمع شما دانشجویان بین‌الملل که برای کسب علم هجرت کرده‌اید، صحبت می‌کنم. با وجود مرزهای جغرافیایی، مهم دل‌ها، ذهن‌ها، روح‌ها و جان‌های ما است که مرزی ندارند و مشترکات روحی، ذهنی، قلبی و دلی، همه ما را از یک سرزمین و وطن ایمانی و آکنده از عشق و محبت فراخوانده است. 
وی به هویت دانشجویی و نقش دانشجویان بین‌الملل در این عرصه پرداخت و گفت: دانشجو باید دارای هفت ویژگی هویت علمی، سیاسی، نمادین، جنبش و رویش، قدرت نقد و تحلیل، قدرت فرانگری و آینده‌نگری و قدرت عمق‌نگری باشد تا به هویت معنوی برسد. 


معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با بیان اینکه مهم‌ترین فصل هویت دانشجویی، هویت علمی است و شغل یک دانشجو و استاد مربوط به همین هویت علمی است، تأکید کرد: هویت علمی دانشجو و استاد این است که به معنای واقعی حرف و مدل جدیدی برای ارائه داشته باشد و با جابه‌جا کردن مرز دانش، مردم کشورش را در رسیدن به هدف و سعادت همراهی کند.
وی در ادامه به رسالت دانشجویان بین‌الملل در پیچ تاریخی و تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کردند اشاره کرد و گفت: شیشه عمر نیازمند‌سازی تصنعی و دروغین توسط غربی‌ها ترک خورده و به پایان خود نزدیک شده است. دنیا نمی‌تواند بی‌تمدن زندگی کند، بنابراین به تمدنی نیاز دارد که عدالت را برای همه و صرف‌نظر از رنگ و نژاد و فارغ از مرز جغرافیایی، اجرا کند.
دکتر سلمان‌پور خطاب به دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: شما نقش دریچه‌هایی را بازی می‌کنید که وقتی به هر دلیلی درهای کشورهای دوست و برادر به روی همدیگر بسته شد از طریق تبادلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زمینه را برای ارتباط و باز کردن درها، فراهم کنند.


نظر شما :