آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۲ کد : ۱۸۰۶۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۷۸
آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدجواد سلمان‌پور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفر رازقی ،مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی و جمعی از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
آیین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر معتمدی در این آیین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم و تفکر، گفت:  دو نوع علم داریم، علم مسموع و مطبوع. اگر کسی علم مطبوع نداشته باشد، علم مسموع کمک چندانی به او نمی کند. یکی از نشانه‌های علم مطبوع، قدرت خوب اندیشیدن و تفکر کردن است و کسی می تواند خوب بیندیشد که دانش متناسبی را اخذ کرده باشد. بدون دانش و بدون اصول و دریافت علم جوششی در علم و تفکر اتفاق نمی‌افتد. ذهن خالی جوشش ندارد بنابراین شرط جوشش ذهن مطالعه است. همچنین باید تلاش کنیم با یک نگاه انتقادی و تحلیلی مطالعه کنیم چرا که این موضوع به رشد علم مطبوع در انسان کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه همه دستاوردهای تمدن بشری برای همه ما قابل استفاده است، افزود: ما بزرگانی داریم که سهم بسزایی در فرهنگ و تمدن بشری داشته اند. اینجا دانشگاه علامه طباطبائی جمهوری اسلامی ایران است. ایرانی که پرچمدار انقلاب اسلامی است و شعار استقلال، آزادی را در جهان منتشر کرد و به بهای همین حرکت و استقلال خواهی سال‌هاست که از طرف قدرت‌های بزرگ تحت فشار قرار گرفته است. امیدوارم در این فرصتی که در ایران هستید با آثار تمدن ایرانی-اسلامی و میراث بشری بیشتر آشنا شوید. همچنین در این دانشگاه در رشته های مختلف استادان برجسته و صاحب نامی حضور دارند و این فرصت خوبی است تا بتوانید از شرایط حضور و تعامل با استادان بهره مند شوید.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به درخواست های دانشجویان بین الملل از مسئولان و مدیران دانشگاه، گفت: از حضور شما در این دانشگاه بسیار خرسندیم و علت برگزاری این مراسم نیز آشنایی هر چه بیشتر با شما و پیگیری مسائل و مشکلاتی است که در دوران تحصیل ممکن است برای شما پیش بیاید. رفع برخی از مشکلات از توان دانشگاه خارج است و باید از طریق ارگان ها و نهادهای دیگر حل شود ولی دانشگاه با تمام توان و با همفکری و کمک همه قسمت ها و همچنین همراهی شما دانشجویان پیگیر رفع مسائل و مشکلات موجود است تا بتوانید با کمترین دغدغه به تحصیل بپردازید.


دکتر واحدی نیز در بخشی از این آیین گفت: در دانشگاه علامه طباطبائی ۲۲۰ دانشجوی بین الملل از کشور های مختلف همچون افغانستان، سوریه، عراق، ایتالیا، روسیه و ترکیه در دانشکده های ادبیات و زبان های خارجه، حقوق و علوم سیاسی، علوم ارتباطات، مدیریت و حسابداری، روانشناسی و علوم تربیتی و اقتصاد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد صد دانشجو در دو خوابگاه اختصاصی دانشجویان غیرایرانی سکونت دارند و از خدمات خوابگاهی استفاده می کنند.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات دانشجویان غیرایرانی و کارهای انجام شده برای آنها، بیان کرد: سهولت در انجام امور کنسولی با همکاری وزارت امور خارجه، امکان افتتاح حساب برای دانشجویان خارجی با هماهنگی بانک ملی ایران، انجام بیمه دانشجویان بورسیه (الف) و (ب)، تسهیل انجام واکسیناسیون این دانشجویان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سرخک و همچنین پیگیری برای راه اندازی مرکز مشاوره مخصوص دانشجویان خارجی بخشی از کارهایی بوده است که دانشگاه علامه طباطبائی برای رفع دغدغه ها و مشکلات این دانشجویان انجام داده است. 
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه کارهای مربوط به دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در چند بخش معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی انجام می شد، اعلام کرد: برای سهولت کار و ساماندهی این دانشجویان به دنبال ایجاد یک مرکز واحد هستیم که به زودی این مرکز راه اندازی می شود. 
وی در پایان از دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه علامه طباطبائی درخواست کرد امور کنسولی خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا روند کارها بهتر و سریعتر انجام شود. همچنین پیشنهاد داد تیمی از دانشجویان خارجی به عنوان نماینده پیگیر مسائل و رفع مشکلات خود باشند.


نظر شما :