حضور دانشگاه علامه طباطبائی دراجلاس سالانه اتحادیه دانشگاه‌های جهان

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۷۹۹ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۵۱۷
پانزدهمین نشست سالانه اتحادیه دانشگاه های جهان (IAU) با حضور روسای دانشگاه‌های عضو این اتحادیه 23 الی 26 آبان ماه جاری در شهر بانکوک تایلند در حال برگزاری است.
حضور دانشگاه علامه طباطبائی دراجلاس سالانه اتحادیه دانشگاه‌های جهان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر ماندانا تیشه یار مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه در پانزدهمین اجلاس این اتحادیه شرکت دارند.

اجلاس پانزدهم با شعار "آموزش عالی موتور محرک جوامع خلاق و پایدار" و با شرکت روسای دانشگاه و موسسات آموزش عالی عضو این اتحادیه از سراسر جهان در حال برگزاری است و قرار است علاوه بر برگزاری نشست سالانه، اعضای هیات مدیره جدید این اتحادیه نیز از طریق برگزاری انتخابات مشخص و تعیین گردند. 

لازم به ذکر است اتحادیه دانشگاه‌های جهان، نهادی بین‌المللی و به عنوان یکی از مؤسسات وابسته به یونسکو از سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت می نماید. مقر اصلی اتحادیه در کشور پاریس است. این اتحادیه، سازمانی است که در آن دانشگاه‌ها و کلیه مؤسساتی که فعالیتشان به نوعی در ارتباط با موضوع آموزش عالی است و بسیاری از کشورهای جهان (نزدیک به ۱۵۰ کشور) گرد هم آمده و با بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مختلف آموزش عالی به ارائه طرح ها و شیوه های نوین و کاربردی در سطح دانشگاهی می پردازند.

هدف اصلی اتحادیه، ایجاد یک مرکز همکاری در سطح بین‌المللی میان دانشگاه‌ها و نهادهای مشابه آموزش عالی در میان تمامی کشورها است. مدیریت جدید دانشگاهی، برنامه ریزی های علمی آموزشی هدف و نقش دانشگاه‌ها در مجامع مختلف و ارتباط آن ها از جمله اهداف و مباحث اتحادیه است.

اعضای اتحادیه با شرکت در جلسات، نقطه نظرات خود را در مورد راهکارها و مدیریت دانشگاه که ناشی از سیاست ها و مدیریت کلی کشور است را ارائه نموده و از این طریق اهداف و تصمیمات خود را به اطلاع سایر دانشگاه‌های جهان می رسانند. بدین ترتیب هر یک از اعضا به طور مستقل ضمن تبادل اطلاعات و اختبار مربوط به نحوه اداره و مدیریت دانشگاه در سطح بین‌المللی اقدام می نمایند. جمعی از دانشگاه‌های معتبر ایران از جمله دانشگاه علامه طباطبائی از اعضا این اتحادیه می باشند.

درحال حاضر ۱۲۷ کشور و ۶۵۷ موسسه آموزشی، ۱۲ سازمان بین‌المللی دانشگاهی و ۱۹ سازمان ملی دانشگاهی عضو اتحادیه می باشند.


نظر شما :