رئیس دانشگاه علامه طباطبائی مطرح کرد:

اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای رونق دیپلماسی علمی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۷۹۴۱ خبر روز
تعداد بازدید:۸۳۳
دانشگاه علامه طباطبائی ظرفیت بسیار بالایی برای انجام فعالیت های علمی بین المللی و کمک به وزارت امور خارجه دارد.
اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای رونق دیپلماسی علمی

به گزارش روابط عمومی، دکترعبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در نشست تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها که با همکاری مرکز بررسی های ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: اگر استادی را به ایران دعوت کنیم، با روادید توریستی می تواند راحت تر از روادید دانشگاهی به ایران سفر کند. بنابراین وزارت امور خارجه باید در زمینه ارتباطات بین المللی دانشگاه ها تمهیدات مناسب را برای حل این مسئله به کار بگیرد.

وی افزود: توانمندی جذب دانشجویان خارجی در همه دانشگاه های ایران وجود دارد و گاهی نگاه ما به دانشجویان خارجی نگاه ارز و دلار است که این موضوع نگران کننده است. در این زمینه کمتر به این موضوع که دانشجویان خارجی، سفیران علمی در کشورهای خودشان هستند توجه می کنیم و وزارت علوم باید تمهیدات ویژه ای نیز در این زمینه در نظر بگیرد.

دکتر معتمدی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی نیازمند تسهیلات ویژه ای است، ادامه داد: هم اکنون ویزای دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه طباطبائی دچار مشکل است و حدود ۲ تا ۳ ماه صدور روادید آنها طول کشیده است.

وی با اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای رونق دیپلماسی علمی، اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت های علمی بین المللی و کمک به وزارت امور خارجه دارد. دبیرخانه شبکه دانشگاهی، کرسی ارتباطات یونسکو و کرسی زبان فارسی در هفت کشور جهان از جمله ظرفیت های این دانشگاه در ارتباطات بین المللی است.


نظر شما :