برگزاری نشست "ساعتی با استاد هوشنگ مرادی کرمانی" در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۷۸۶ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۰۹۶
نشست "ساعتی با استاد هوشنگ مرادی کرمانی" با حضور خانم کارولین کراسکری مترجم آثار استاد به زبان انگلیسی در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی برگزار شد.
برگزاری نشست "ساعتی با استاد هوشنگ مرادی کرمانی" در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، این نشست به همت پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبائی با حضور استاد مرادی کرمانی نویسنده نامی کشور و عضو پیوسته¬ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خانم کارولین کراسکری مترجم آثار وی به زبان انگلیسی و نیز افشین شحنه تبار ناشر آثار استاد مرادی کرمانی به زبان های خارجی و استادان و دانشجویان دانشگاه های تهران 10 آبان‌ ماه جاری در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه برگزار شد. 

در این نشست ابتدا استاد مرادی کرمانی طی مقدمه ای به معرفی خود پرداخته سپس خانم کراسکری را به عنوان مترجمی که خود سال ها در ایران زیسته و زبان فارسی را همچون زبان مادری اش آموخته است به حاضران معرفی نمود. جلسه با خواندن بخش هایی از نوشته های استاد و به ویژه "داستان های مجید" و "شما که غریبه نیستید" ادامه یافت. استاد مرادی کرمانی بخشی از متن را به فارسی قرائت کرده و سپس خانم کراسکری، ترجمه بخش‌های خوانده شده را به انگلیسی برای حاضران می خواند. خاتمه این نشست به پرسش و پاسخ حاضرین اختصاص داشت.


نظر شما :