پیام تبریک رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۷۸۵۴ خبر روز
تعداد بازدید:۹۸۲
پیام تبریک رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد

متن پیام تبریک رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

«مَنْ وَقرَ عالِماً فقدْ وَقرَ ربَّه»
هرکس دانشمندی را گرامی بدارد، بی‌گمان پروردگارش را گرامی داشته است. امام علی (ع)

دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری،که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای استادانی است که شمع جان را چراغ راه هدایت نسل کرده و نقد عمر را در مسیر تربیت آینده سازان ایران عزیز مصرف می دارند.
 شکوفایی استعدادها، افزایش حس مسئولیت پذیری، انتقال دانش، هویت‌بخشی، تحکیم اعتقادات دینی، اعتلای ارزش های انسانی و تربیت انسان ها مرهون تفکر، راهنمایی ها و مجاهدت‌های معلمانی است که با تاسی به رسالت انبیا الهی بر هدایت انسانها حریص هستند. به راستی در تاریخ بشریت معلم سرچشمه دانایی، ترجمان معرفت، صداقت، نماد تعهد و مجاهدات است.
 تقارن دوازده اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم با ماه مبارک رمضان، تجلیل از مقام معلم را با احساس نشاط و شادی و معنویت همراه ساخته است. اینجانب ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان، خالصانه‌ترین سپاس‌ها و درودهای خود را به حضور همه همکاران ارجمندم تقدیم می‌نمایم.
 قطعاً ثمره تلاش‌های ارزشمند علمی شما عزیزان، که اعتلا و سرافرازی ایران عزیز را در عرصه‌های مختلف علمی رقم زده است، در تاریخ علمی این سرزمین ماندگار شده و از صفحات درخشان تاریخ علم کشور خواهد بود.

دکتر عبدالله معتمدی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

12 اردیبهشت 1401

 


نظر شما :