معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد:

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های توسعه زیرساخت نوآوری در دانشگاه علامه طباطبائی

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۴ کد : ۱۷۸۰۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۱۳
نشست مشترک دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع توسعه فعالیت های کارآفرینی و نوآوری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، ۷اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های توسعه زیرساخت نوآوری در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه دکتر مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی، دکتر حمید ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر سیدجلال دهقانی فیروز آبادی، معاون پژوهشی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی و دکتر محمد نقی زاده، مدیر مراکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دکتر معتمدی ضمن بیان اهمیت علوم انسانی و اجتماعی در پیشبرد اهداف جامعه، بر لزوم اثربخشی و کاربردی سازی این علوم و افزایش منزلت این حوزه در میان نخبگان، دانشجویان و عموم مردم تاکید کرد و نقش شرکت های خلاق و دانش بنیان در این حوزه را نقشی کلیدی و مورد حمایت دانشگاه برشمرد.

در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه عللامه طباطبائی و برنامه های آینده در این حوزه ارائه شد.
دکتر ستاری نیز در ادامه ضمن اظهار رضایت از مسیر طی شده و برنامه های آتی دانشگاه علامه طباطبائی، با تاکید بر اهمیت ویژه شرکت های خلاق و دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، بر لزوم سرمایه گذاری گسترده و هدفمند در این حوزه تاکید کرد.

وی بر حمایت از طرح های توسعه زیرساخت نوآوری در دانشگاه علامه طباطبائی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد تا طرحی با محوریت اثربخشی علوم انسانی در جامعه با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و اجرایی گردد. همچنین در جهت استفاده از ظرفیت های نخبگان حوزه علوم انسانی و اجتماعی، طرفین بر تدوین یک سازوکار کارآمد جهت پوشش نیازهای دارای اولویت کشور با رویکردهای نوآورانه و خلاقانه با تمرکز بر شهر تهران تاکید کردند.
 

 


نظر شما :