کتابخانه چین شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۵:۱۵ کد : ۱۷۷۰۴ خبر روز
تعداد بازدید:۹۳۷
کتابخانه چین شناسی با هدف توسعه و گسترش همکاری های دو جانبه و شناخت بدون واسطه چین در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود.
کتابخانه چین شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می شود

به گزارش روابط عمومی، جوزی هاو، رایزن فرهنگی سفارت چین، پیرو دیدار و گفت و گوهای گذشته در دانشگاه علامه طباطبائی، برای پیگیری تاسیس و راه اندازی کتابخانه چین در این دانشگاه با سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، معاون آموزشی دانشگاه دیدار کرد.
وی طراحی و پیاده سازی کتابخانه چین شناسی توسط دولت چین در دانشگاه علامه طباطبائی را نشان دهنده عزم جدی کشورش برای برقراری هر چه بیشتر رابطه های علمی و فرهنگی با این دانشگاه دانست و افزود: امیدوارم هر دو طرف با همکاری شرکت های خوبی که در مناقصه شرکت می کنند هر چه زودتر  این کار را به نتیجه برسانند.
 هاو گفت: از طرف دانشگاه چین برای دانشگاه علامه طباطبائی یک بورسیه زبان چینی در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: به مناسبت روز زبان چینی در تدارک برگزاری همزمان مسابقه خوشنویسی زبان چینی بین دانشجویان مشغول به تحصیل در این زبان در چند دانشگاه ایران هستیم.

در ادامه دکتر دهقانی فیروزآبادی،معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه روابط با کشورهای مختلف به ویژه چین است، گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه علامه طباطبائی، همکاری با دانشگاه های چین از لحاظ اهداف سیاسی و علمی است. 
وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبائی با بسیاری از دانشگاه های چین تفاهم نامه علمی امضا کرده است که به دنبال اجرایی کردن آنها هستیم. امیدواریم که در بخش علمی و فرهنگی بتوانیم متناسب با شان دو کشور روابط را توسعه دهیم.
دکتر دهقانی فیروزآبادی در این دیدار با اشاره به رویکردهای توسعه علمی دو کشور گفت: می توانیم از این ظرفیت استفاه کنیم و با توجه به همکاری های دوجانبه، کرسی های ایران شناسی و آموزش زبان فارسی را در چین راه اندازی کنیم. در مقابل چین نیز می تواند با تاسیس کتابخانه چین شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی گام مهمی در معرفی بدون واسطه فرهنگ و تمدن چینی به ایرانیان بردارد. چرا که شناخت ما از چین از منظر نوشته های غربی است.


نظر شما :