دانشجویان استعداد درخشان ورتبه های برتر آزمون ها و المپیادهای دانشجویی دانشگاه تقدیر شدند / (عکس)

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۷۶۴۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۳۷۷
آیین تقدیر از دانشجویان استعداد درخشان، رتبه های برتر آزمون های سراسری و المپادهای سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ دانشگاه علامه طباطبائی به همت دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
دانشجویان استعداد درخشان ورتبه های برتر آزمون ها و المپیادهای دانشجویی دانشگاه تقدیر شدند / (عکس)

به گزارش روابط عمومی، آیین تقدیر از دانشجویان استعداد درخشان، رتبه های برتر آزمون های سراسری و المپادهای سال های 98 تا 1400 دانشگاه علامه طباطبائی به همت دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه و با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، بابک یاری، رئیس گروه جذب وهدایت استعدادهای درخشان و دانشجویان برتر، در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
دکتر ادمی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دانشجویان استعداد برتر، مایه افتخار و هویت بخش فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه هستند، اعلام کرد: در حال ایجاد انجمن و شبکه ای از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه علامه طباطبائی هستیم تا دانشجویان برتر جدید و قدیم با شناخت هم بتوانند به طور مستمر با هم در ارتباط باشند. این ارتباط در درجه اول می تواند سبب تقویت ارتباط موثر و بالندگی دانشجویان و در درجه دوم باعث کمک های موثر آنها به دانشگاه در همه حوزه ها شود.
وی ادامه داد: دستورالعمل ویژه ای را با همکاری همه معاونت های دانشگاه برای نخبگان و استعدادهای درخشان آماده کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات دانشگاه را در قالب یک بسته جامع به اطلاع دانشجویان برسانیم و آنها نیز بتوانند با قدرت بیشتری خود را تقویت کنند، توان علمی خود را افزایش دهند و الگوی مناسبی برای دیگر دانشجویان شوند.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه شناسایی نخبگان و دانشجویان استعداد برتر در سطح دانشگاه بسیار مهم است، افزود: این افراد به عنوان یک الگوی مسلمان جوان موفق باید دیده شوند تا دیگر دانشجویان در یک فضای با نشاط دانشجویی و آموزشی از این نخبگان بهره گیرند. همچنین باید بتوانیم از ظرفیت همه بخش‌های دانشگاه در شناخت و تقویت این دانشجویان استفاده کنیم.
دکتر آدمی با بیان اینکه دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علامه طباطبائی از این به بعد جایگاه بهتری پیدا خواهند کرد، گفت: از وجود دانشجویان استعداد درخشان و نخبه در جهت مسئولیت اجتماعی دانشگاه و تعالی آموزش استفاده خواهیم کرد چرا که این دانشجویان به عنوان بازوی مشورتی معاونت آموزشی و یکی از ارکان مهم علمی و هویت بخش دانشگاه می توانند برای ارتقا سطح علمی، به همه بخش های دانشگاه کمک و مشاوره ‌دهند.
در ادامه دکتر معتمدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه، گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم. باید از این ماه در جهت خودسازی و تشخیص کاستی ها و ضعف های شخصیتی خود بهره ببریم. باید بتوانیم در کنار توجه به انگیزه های تحصیلی و علمی به ویژگی های شخصیتی هم توجه کنیم. برای استمرار موفقیت، داشتن سلامت نفس بسیار مهم است. انسان های سالم انسان هایی هستند که قدرت درک دیگران را دارند و از خود فراتر می روند. کسانی که قدرت درک دیگران را دارند انسانهای رشد یافته تری هستند. درک دیگری ما را به مسئولیت پذیری در قبال جامعه و دیگران می رساندو مسئولیت پذیری زمینه رشد ما را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی است که فرصت ها و امکانات فوق العاده ای در حد دانشگاه های تراز اول کشور دارد، افزود: به عنوان یک دانشگاه تخصصی استادانی داریم که در رشته خود صاحب نظر و توانمند هستند. مهم است که بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم. آنچه وظیفه ماست این است که شرایطی فراهم کنیم تا در این شرایط به رشد علمی برسیم. باید شخصیت علمی، قدرت تحلیل و قدرت پژوهشگری پیدا کنیم و از این توان علمی به طور مطلوبی استفاده کنیم .
وی با اعلام اینکه برنامه راهبردی دانشگاه با شعار مرجعیت در علوم انسانی در حال کامل شدن است، گفت: همه استادان دانشگاه برنامه خود را تا افق 1405، هم جهت با برنامه راهبردی ارائه داده اند. انتظار داریم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه استعدادهای برتر نیز پیشنهادها و برنامه های خود را در جهت ماموریت‌ها و شعار اصلی دانشگاه اعلام کنند تا با همکاری همه استادان و دانشجویان در علوم انسانی مرجعیت پیدا کنیم. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه باید از شاگردی در علوم انسانی فاصله بگیریم و به مرتبه استادی برسیم، اظهار کرد: تحول در علوم انسانی یعنی اینکه علوم انسانی بتواند مشکلات جامعه را حل کند. علوم انسانی باید کاربردی و بومی باشد. این علوم زمانی تحول پیدا می کند که از علوم معرفتی و انسان شناسی اسلامی گرفته شده باشد. ما باید در علوم انسانی صاحب‌نظر و نظریه پرداز باشیم. تا کی باید علوم انسانی در کشور ما وارداتی باشد در حالی که می‌توانیم علوم انسانی مبتنی بر معرفت اسلامی تولید کنیم.
وی افزود: علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ و جامعه ایرانی باید کنشگری داشته باشد. این ماموریتی است که بر عهده نخبگان علوم انسانی است چرا که هم مستعد و هم توانمند هستند. مشکل کشور ما، مشکل علوم انسانی است و بخشی از راه حل های مشکلات بیکاری، ترافیک، کشاورزی و فنی در علوم انسانی است. امیدوارم که با همت و تلاش همه ظرفیت‌های دانشجویی به ویژه دانشجویان استعداد درخشان، یک دانشگاه پیشرو در عرصه علوم انسانی داشته باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اکبری اقدم گفت: امیدوارم این پسوند درخشان که به استعداد متصل است در وجود همه شما همیشه درخشان بماند و چشم‌انداز خوبی را برای خود هم از لحاظ شخصی و هم از لحاظ حضور اجتماعی و نقش آفرینی در جامعه و کشور متصور باشید. 
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خود با نخبگان فرمودند: «ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.» بر اساس این سخن، یعنی هم با مرزهای جهانی و هم با رشد و تعالی علمی کار داریم.
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بسیاری از سندها و فرمان های بالادستی که صادر می‌شود تاکید دارند، نظر نخبگان علمی پرسیده شود. مشخص است که جایگاه نخبگان جایگاه ارزشمندی است و می‌تواند باعث شکوفایی کشور و جامعه شود. امیدوارم همیشه موفق باشید و خداوند کمک کند که در استعدادتان درخشان بمانید و بتوانید منشا خیر و اثر باشید.
در پایان این مراسم دانشجویان استعداد درخشان و نفرات برتر آزمون ها و المپیادهای دانشجویی، مهمان سفره افطاری رئیس دانشگاه شدند.


نظر شما :