با حضور ۱۰ سفیر از کشورهای اسپانیولی زبان در دانشگاه علامه طباطبائی انجام شد:

رونمایی از کتاب «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان»

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۷۵۸۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۸۰۶
نشست بین‌المللی رونمایی از کتاب با عنوان «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان» با همکاری دانشگاه اتونامای مادرید و حضور سفرای کشورهای اسپانیایی زبان، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
رونمایی از کتاب «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان»

به گزارش روابط عمومی، کتاب «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان» نوشته «فرناندو کاماچو پادیا» و« فرناندو اسکریبانو مارتین»، استادان تاریخ دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه آتونومای مادرید، به همت گروه زبان و ادبیات اسپانیائی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری دانشگاه اتونومای مادرید و سفارت اسپانیا در تهران، امروز 21 فروردین ماه 1401 در در دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی شد.


در این نشست، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حسن قشقاوی، سفیر ایران در اسپانیا، آنخل لوسادا فرناندز، سفیر اسپانیا در تهران، خیرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در تهران، الکسیس باندریج وگا، سفیر کوبا در تهران، کارلوس کوشتا نِوِش، سفیر پرتغال در تهران، لائودمار گونسالس آگوئیا نتو، سفیر برزیل در تهران، ایساک براوو، سفیر نیکاراگوئه در تهران، کارداران سفیران کشورهای آرژانتین، شیلی، بولیوی، اوروگوئه و ونزوئلا، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علی اکبر احمدی افرمجانی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر فرناندو کاماچو پادییا و دکتر فرناندو اسکریبانو مارتین استادان دانشگاه اتونومای مادرید و نویسندگان کتاب، دکتر جیران مقدم چرکاری، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر رافائل مائوریللو، استاد دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.


دکتر معتمدی در این نشست گزارشی از امکانات و تجهیزات دانشگاه علامه طباطبائی ارائه داد و گفت: این دانشگاه از برجسته ترین و پیشروترین دانشگاه های ایران در ارتباطات بین الملل است و در حال حاضر نقطه کانونی ارتباط با دانشگاه های اسپانیایی است.
وی با اشاره به تفاهم نامه هایی که بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های کشورهای اسپانیایی زبان منعقد شده است، افزود: علاقه مند هستیم روابط و فعالیت های علمی خود را با این کشورها در زمینه تبادل استاد، دانشجو و انجام پروژه های مشترک گسترش دهیم. بنابراین، فرصت این نشست را برای گسترش فعالیت های علمی و بین المللی مغتنم می شماریم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در زمینه علمی باید بتوانیم هم دانش تخصصی خود را به جهان عرضه کنیم و هم از دانش تخصصی دنیا استفاده کنیم. آمادگی داریم دانش بشری را در هر کجای دنیا هست بپذیریم و مورد استفاده و بهره برداری قرار دهیم.
قشقاوی نیز در این مراسم با اشاره به قدمت روابط حسنه ایران و اسپانیا گفت: در این کتاب به درستی و با تلاش قابل تقدیر نویسندگانش به 400 سال روابط دیپلماتیک ایران و اسپانیا پرداخته شده است ولی بدون تردید رابطه این دو کشور در حوزه های تعامل فرهنگی و تمدنی ریشه های عمیق تری باید داشته باشد.

در پایان مراسم با حضور سفیران، کارداران سفیران، روسا، استادان و دانشجویان از کتاب دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان رونمایی شد.
گفتنی است این نشست به دبیری دکتر رافائل مائوریللو، استاد گروه اسپانیایی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


نظر شما :