برنامه محوری و سند راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی سرلوحه دانشگاه های دیگر قرار گیرد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۳ کد : ۱۷۵۲۶ خبر روز
تعداد بازدید:۲۶۱۵
دانشگاه علامه طباطبائی با برگزاری جلساتی، به وزارت علوم و سایر دانشگاه ها پیشنهاد دهد که برای تقویت علوم انسانی چه کاری انجام دهند.
برنامه محوری و سند راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی سرلوحه دانشگاه های دیگر قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی،‌ در مراسمی که 16 فروردین در محل پردیس مرکزی دانشگاه برگزارشد، دکترمحمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری، دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع، اعضای هیئت رئیسه و روسا، معاونان و مدیران گروه های آموزشی و دانشکده ها و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه، حضور داشتند.


دکتر زلفی گل در این مراسم با تبریک حلول بهار قرآن همزمان با بهار طبیعت، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی بسیار خوشنام، صاحب سبک و نماد علوم انسانی در کشور است.

برنامه محوری و سند راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی سرلوحه سایر دانشگاه‌ها نیز قرار گیرد

وی خطاب به دکتر معتمدی گفت: هرکس برنامه داشته باشد به طور حتم موفق می‌شود. کسی که داشتن برنامه را مهم بداند شرایطی را فراهم می‌کند تا آن برنامه‌ها و هدف ها محقق شود. به نظر من شما در این مدت کوتاه همین که از سرمایه اجتماعی دانشگاه برخوردار بودید و اعضای هیئت علمی و گروه های آموزشی با شما همراه و همکار بودند و برنامه ارائه دادند موفق عمل کرده اید. اعتقاد داشتن به اینکه برای پیشبرد اهداف دانشگاه بدون برنامه نمی‌شود کار کرد و باید برنامه محور عمل کرد، یک اقدام بسیار پسندیده و شایسته‌ است که امیدوارم این کار شما سرلوحه سایر دانشگاه‌ها نیز قرار گیرد.

دانشگاه علامه طباطبائی از دانشگاه‌های خوشنام در حوزه علوم انسانی است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی از دانشگاه‌های خوشنام در حوزه علوم انسانی است، افزود: آرزوی هر دانش آموخته رشته علوم انسانی عضویت در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه دانشمند، صاحب سبک و خوشنام هستند، دلیل آن هم این است که وقتی دانشگاهی تبدیل به سرمایه نمادین در جامعه علمی شد، پیوستن به اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه آرزوی افراد می‌شود.
 


 

جامعه ای پیشرفت می کند که علوم انسانی در آن قدر بیند و در صدر بنشیند
وی عنوان کرد: آینده خیلی بهتری را برای دانشگاه علامه طباطبائی متصور هستم و فکر می‌کنم اتفاقات خوبی برای این دانشگاه خواهد افتاد و دلیل آن هم این است که حاکمیت و نظام ما به این باور رسیده است که جامعه ای پیشرفت می کند که علوم انسانی در آن قدر بیند و در صدر بنشیند.


رشته های علوم انسانی مدیریت آینده جامعه را بر عهده دارند

دکتر زلفی گل با اشاره به اینکه در دبیرستان های استعداد درخشان، رشته های انسانی کمتر تدریس می شود و این به معنی در اولویت نبودن علوم انسانی است، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی باید جلساتی را برگزار کند و به وزارت علوم پیشنهاد دهد که برای تقویت علوم انسانی چه کاری انجام دهد. باید دانشجویان نخبه بیشتری از دوره دبیرستان وارد رشته های علوم انسانی شوند. باید دبیرستان های تیزهوشان برای رشته های علوم انسانی ایجاد شده و دانش آموزان رشته های علوم انسانی و علوم پایه بورس شوند تا انگیزه ایجاد کنیم که نخبه ها در رشته های علوم انسانی تحصیل کنند زیرا رشته های علوم انسانی هستند که مدیریت آینده جامعه را بر عهده دارند.


دانشگاه علامه طباطبائی سمبل و مدار علوم انسانی در بین دانشگاه‌های کشور است

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبائی سمبل و مدار علوم انسانی در بین دانشگاه‌های کشور است و انتظار ما از این دانشگاه این است که در عرصه های سیاست گذاری، ایجاد راهبردها، اقدامات و عملیات های جدید مرز شکن و خط دهنده باشد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد امام علی(ع) دانشگاه، میهمان سفره افطار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی شدند.

 


نظر شما :